Ny utvikling

JT har bestandig vært sterk visuelt. Det har vi sett både privat og på skolen. Når vi sorterer med bilder er han så snar at jeg ofte må se etterpå om han virkelig gjorde rett. Slik som når vi lager tre kopper med emner på. En kopp med bilde av kropp, en kopp med bilde av frukt og en bilde med kjøretøy på. Da legger han alle bildene han får av de forskjellige tingene i rett kopp. Han er så snar at mange ganger lurer jeg på om han ser på bildene jeg gir han. Men siden det alltid blir rett, så gjør han nok det.

Nå har vi vært hjemme en stund og jeg ser at JT kan bli veldig umotivert i jobbinga når det blir for lett. Så jeg har tenkt og tenkt på hvordan jeg kan utvikle dette, for å gjøre det mere attraktivt. Så jeg skrev ut bilder som ikke var i samme kategori, men som likevel hørte sammen på et vis. Slik som f.eks lukt-parfyme, sitte-stol, tannbørste-munn også videre.

Var ganske spent på om han ville forstå hva jeg ønsket han skulle gjøre, så jeg viste han med et eksempel. La ned bildet av stol, så la jeg bildet av sitte oppå etterpå. Forklarte med lette ord at to bilder passet sammen. Så staret vi å jobbe. Tror det gikk fem til seks sekunder, så var han ferdig. Det hadde jeg ikke trodd faktisk. For man må jo tenke på en annen måte. Men gutten tok utfordringen, mestret det og ga seg selv en god applaus 🙂

Jeg blir så glad av dette jeg. Føler virkelig at vi har en fin utvikling på ting vi jobber med nå. Sakte, men sikkert går det fremover. Så hvordan jeg skal utvikle dette til neste nivå, vet jeg faktisk ikke. Må tenke på det en stund. Så er det noen som har en idé, rop gjerne ut 🙂 Av og til så sitter jeg og grubler i ukesvis på slike ting, og når jeg har funnet ut av det tar han det på sekunder. Da er det bare å fortsette å gruble da.


 

Ha en flott dag

#autismeutvikling

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg