Hva skal du bli når du blir stor?

Jeg vil vite det. Hva JT har mest lyst til å jobbe med når han blir voksen. For jeg vil gjøre alt i min makt for at det skal gå i oppfyllelse. For hvis det blir lagt til rette og forberedt, så tviler jeg ikke på at han skal klare å fikse det. Men hjelp må han ha, mye. Jeg vet at han har en indre driv, og hvis det fenger er det nok ikke noe problem.

Jeg husker at jeg spurte de andre barna mine når de var små. Og det kom forskjellige svar etterhvert som de ble større. Men det er jo så morsomt å sitte å diskutere det med de, prate og motivere. Man ser at barna vokser der de sitter og drømmer om akkurat den jobben. Dattera mi ville bli baker, så sykepleier, så kom det at hun ville bli dyrlege. Da var hun i 4-5-års alderen. Sønnen min skulle kjøre bil eller moped, ha det som jobb 🙂

Men så får jeg ikke noe svar fra denne minste bukkene bruse. Ikke vet jeg om han tenker så langt fram heller. Kan jo hende han bare tenker i nåtid. Hvem vet. Men det hadde vært så gøy å ha den praten. Å høre om drømmene hans. Sitte å mote han opp og gi han støtte. Kanskje en dag…jeg gleder meg.

Hvis jeg skal gå ut i fra hans interesser tenker jeg at badevakt ville vært noe. Meeen, så tror jeg egentlig han bare ville ha badet selv og glemt alle andre 🙂 Eller så kunne han ha satt ting i system, stablet frukt og slikt, som på en butikk. Meeeen, så hadde han nok gått i smågodt-hylla eller funnet en type pålegg for en pause i ny og ned 🙂 Eller kanskje noe med data eller prøve ut forskjellige apper. Meeen, da hadde nok youtube blitt flittig brukt mesteparten av tiden 😉

Jaja, uansett hva det blir må det nok god opplæring til. Men jeg tror nok at uansett hvor han havner, blir han å lage mye morsomme episoder. For han gjør akkurat det som passer han, når det passer han. Hehe ser for meg mye rart. Jeg tenker at de som har en slik jobb må ha det veldig gøy i hverdagen. De som skal lære de opp og få de til å utføre noe. For klart hvis du ser negativt på det, blir det nok en tung jobb. Men for de som liker det og ser det morsomme i det, ja de har nok dager som er positive. Både for dem og disse barna.

Øvelse gjør mester 😉

Ha en fin dag

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg