Time hos kirurgen

Det blir få innlegg for tiden. JT har vært lenge syk og da må man bare bruke energien på de rette tingene. Vi har endelig fått time til øre-kirurgen, 20.april. Da får vi bare krysse fingrene at JT får en lettere hverdag etter dette besøket. Det er planlagt narkose så da går jeg ut i fra at hvis kirurgen ser at noe kan gjøres, blir det gjort denne dagen. Det er både noe vi ser frem til og gruer oss til.

Et nytt sykehus er nok ikke populært for gutten vår. Han som nesten nettopp har begynt å godta lokal-sykehuset vårt. Men det må jo bare gå. Ser for meg en rimelig stor kamp for å få gutten i narkose. Men vi har vært i kontakt med de og fortalt litt om JT og hans angst for sykehus. Virket som de tok det alvorlig og skulle ta hensyn. 

Vi har akkurat avsluttet pencillin-kur nr 3. Uten noen kjempe-effekt. Men i dag er første dagen uten paracet, så noen dager er fine innimellom. Stakkars gutt….han har vært så fortvilet. Ørebetennelse er ikke noe greit å ha, hvertfall ikke når man ikke har språk og ikke kan si hvor vondt det er. 

Men JT har faktisk tatt skrivinga si til et nytt nivå i det siste. Det skal jeg fortelle litt om senere, men vi er rimelig stolte av denne gutten vår. Jeg er sikker på at det er på grunn av at det blir tatt hensyn til at gutten er ute av form. “Team JT” har bestemt at det skal fokuseres på pleie og omsorg fremover, helt til kroppen fungerer igjen. Det har vi gjort lenge nå, tilpasset opplæringen til hvilken form JT har vært i.

Så frem til inngrepet må vi ta dagene som de kommer. Er gutten i form og vil noe, har jeg to fantastiske assistenter som står klare for litt action 😉 Uansett om det blir hjemme, ute eller på skolen. Glad jeg har disse to snuppene som avlaster meg maksimalt når jeg ikke fungerer på topp. 

Ha en fin dag

#autismetilpassetopplæring #autismenonverbal #barneautisme

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg