BPA innvilget

Like før jul fikk jeg brevet fra kommunen. Vi fikk innvilget søknaden om BPA (brukerstyrt personlig assistent). Grunnen til at jeg bestemte meg for å søke var for at vi har slitt med å få søkere på de andre stillingene kommunen har lyst ut. De har prøvd i lengre tid å søke om både spesialpedagog og miljøterapeut, men det har ikke vært noe god respons. 

Da tenkte jeg at det kanskje ville være enklere å få tak i folk med å søke etter en BPA, siden de ikke trenger noen spesiell utdanning. For helt ærlig (håper jeg ikke tråkker noen på tærne nå)….jeg driter i hele utdanninga. Ja, det ser fint ut på papiret, men det er ikke den som er det viktigste for oss. Det viktigste er kjemi, god relasjon og et indre ønske om å hjelpe noen som trenger det. 

JT trenger noen som bryr seg om hans livskvalitet, hans hverdag. Noen som forstår at det han trenger å lære seg er å klare seg i hverdagen. Lære om hygiene, hva som er rett og galt, penger og andre nødvendige ting. Og det trenger man ikke utdanning for og klare å lære bort.

JT har bare en som er ansatt på han for utenom meg i 50%. Da er jeg alene halvparten av tiden. Og det synes jeg ikke noe om, så håper at det nå blir en varig løsning på dette. En BPA kan brukes til mye, både skole og i hjemmet. Jeg har det største behovet i skoletiden slik som det nå. Så nå får vi håpe at det løser seg fort, slik at hverdagen blir litt lettere for gutten og for oss her hjemme.

Fant et gammelt bilde av JT:-) Vann, ipad og selvfølgelig Nasse Nøff, JT’s favoritter <3

Ha en fin dag

#autismeADL #autismeBPA

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg