Tandem-sykkel

I dag tok kollegaen min tak i det. Ringte å sa at vi måtte få ny sykkel. JT har en type tre-hjulssykkel for store barn med hjelpemotor, men han vil ikke bruke den. Han har så vidt satt seg på den siden vi fikk den faktisk. Vet ikke hva det er som gjør den så uaktuell å bruke, men JT har ikke sansen for den.

Så i dag når vi skulle ut å gå ble det et naturlig valg å ta sparkesykkelen. Men den er så absolutt ikke en avlasting for oss. JT liker den veldig godt, men har ikke balansen i behold. Så det ender med at vi må støtte han hele turen, så armene våre drar vi etter oss ved slutten. Jeg synes det er så tungt, kjente nesten at irritasjonen tok meg.

Men vi kom oss ned til stranden en tur. Der kastet JT litt stein i havet før vi dro videre til butikken. Gutten skulle kjøpe seg julegavepapir. Men når vi skulle gå fra butikken var JT sliten. Jeg sto fremst på sparkesykkelen og JT hang på ryggen min bak. Hehe….så sikkert latterlig ut. Var godt å bli ferdig med den turen 😉

Så kollegaen min ringte og fikset slik at vi får søkt etter en tandem-sykkel. Det blir nok veldig bra. Da blir det lettere å flytte på oss ute. Kanskje vi sparer armene litt og ikke minst sparer JT litt på energien og ikke brenner av alt kruttet på de første meterne. Autisme-teamet har anbefalt oss denne sykkelen en stund, men jeg har ikke kommet meg på telefonen før stenge-tid hos ergoterapeuten. Greit å ha andre som hjelper meg med slike ting.

Så nå er vi spente på hvor lang tid det tar. Vi har spurt etter en sykkel der begge sitter fremme i bredden. Da er det lettere å få øyekontakt og prate med gutten. Også har vi bedre kontroll på han. JT er veldig glad i å være ute så dette blir nok bra for både han og oss.

Ha en fin dag

#autismetrening #autismenonverbal #autismemotorikk

5 kommentarer
    1. Min gutt har sånn sykkel. Han digger den! Av og til sykler han til skolen også. Den er helt super! Gled dere!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg