ASK-konferanse

Onsdag til fredag skal jeg og min kollega til Bodø på konferanse. Det handler om ASK som betyr Alternativ og Supplerende Kommunikasjon. Det blir snakk om det nyeste som er på markedet og om hvilke tiltak man kan bruke på de som sliter med kommunikasjon. Greit å få med seg.

Nå bruker jo vi bilder til JT til å kommunisere med, men alikevel kan det hende at det er andre alternativer som passer han i fremtiden som er enklere. Eller som kan bedre hjelpe han med å få ut ord. Jeg gleder meg til dette. Det er så viktig å være med på slike konferanser. Man reiser som regel hjem med en ny giv og nye idéer.

Onsdag skal vi møte autisme-lederen. Han vil oppdateres på opplæringen av JT. Det er fint, så kan han komme med sine tanker rundt det og om han tenker at det er bra det vi jobber med. Så blir det konferanse torsdag og fredag.

Ellers har høst-forkjølelsen kommet i hus og vi er halvveis nede for telling. Tok oss en sykedag i dag med god samvittighet. Planen var egentlig å dra på eldre-tunet å bake kaffekaker til beboerne der, men vi får ta det neste tirsdag i stedenfor. Tirsdager er “jobb-dagen” til JT, noe jeg tror er bra for både han og de han møter. 

Ellers ønsker vi alle en fin dag i regnværet 🙂

#autismeASK #autismeopplæring #autismekommunikasjon

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg