Lett-rørt

Det er ikke bare JT som har mange følelser, jeg blir utrolig fort rørt når han gjør ting. Sikkert for jeg ikke har forventet det fra han. Jeg har begynt å lage en advents-kalender til dattera mi. Fant frem papir og sto på kjøkkenet å pakket inn 24 små pakker. Da JT så papiret og juletråden ville han også pakke inn litt.

Han fikk besøk av kompisen sin i går og de to satt på stua og hjalp hverandre å pakke inn lekene til JT. Dette er noe JT gjør hvert år. Når det nærmer seg jul så pakker han inn nesten alle lekene sine. Det er rett og slett pakker OVERALT. Han synes nok det er morsom for de havner som regel under juletreet når det kommer opp.

Men pakkene er hans og INGEN får røre de. Det er slik det har vært tidligere år. Pakkene tok han med seg på rommet og satte de til pynt i sengen sin, det er fast takst. Jeg ryddet og vasket badet i hele går, så jeg fulgte ikke så godt med gutten, bare lyttet om jeg hørte han. Det kan jo være på godt og vondt. Men jeg hadde låst døra til soverommet vårt, siden han dagen før var å fant noen flytende julegaver han tømte ut 😉

Så hørte jeg at han løp hit og dit, så kom han forbi badet med den minste pakken. Åpnet døra til storebroren, men snudde da han ikke så broren sin der. Løp inn på rommet sitt igjen. Da gikk jeg etter for å sjekke. Å NEI, han hadde låst opp soveromsdøra vår. Tenkte at her blir det å tørke opp noe flytende igjen. Gikk inn på rommet vårt og hva ser jeg? JT hadde vært å lagt to pakker på senga til meg og mannen min. En på hver side. Jeg ble så rørt at det halve kunne vært nok.

JT har aldri vært gavmild av seg. Er noe hans, ja så bare la det være. Tror det er vanlig for de med autisme. Og pakkene hans bruker å være HANS 🙂 Kanskje jeg virker helt tullerusk for at jeg ble så rørt, men for meg er dette et tegn på utvikling. Å tenke på andre har ikke vært noe JT  har vist så mye av. JT klarer å røre noe inni meg, godgutten vår.

Ha en fin dag

#autismeempati #autismenonverbal #barneautisme

5 kommentarer

Siste innlegg