B-menneske

På mange vis er nok JT et B-menneske. Han fungerer sjeldent godt før ettermiddagen har slått inn. Ikke nøye når han står opp egentlig. Han bruker ekstrem lang tid på å våkne opp. Også fungerer han bare med halv maskin halve dagen.

Når ettermiddagen kommer er det som å ha en annen gutt i hus. Da vil han både leke, jobbe og være sosial. Da er det han som kommer å krever av meg at jeg må finne på noe sammen med han. Det er jo ofte da jeg kan trenge en hvil 😉 Da har jeg ofte brukt opp mitt krutt for dagen på å kreve og mase JT til aktiviteter.

Må vi tenke annerledes? Kanskje…men det blir uansett ikke nå. Nå har vi en plan vi prøver å følge, men vi ser jo at gutten helst bare vil være i fred til midt på dagen. Det må hvertfall diskuteres om hvordan vi kan løse det slik at det virker positivt på gutten. For det går mye tid på å mase, lure og lirke, finne noe som fenger nok til å vekke interessen og få han i arbeids-modus.

Jeg er litt B-menneske selv, så vi er ganske lik jeg og JT. Vi har kanskje tilpasset oss til hverandre 😉 Det eneste negative er at skolen starter klokken 08.30. Kanskje det er B-mennesket i JT som har gjort det litt vanskelig å få gutten dit på morgenkvisten? 

Ha en fin dag videre

#autismesøvnvansker #autismeskole #autismenonverbal #barneautisme

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg