JT er en gentleman

Ble jo litt imponert over gutten i går. Vi var å badet i bassenget. Veldig stort og fint saltvanns-basseng. Gutten svømte masse, han flyter så godt i vann at det er helt utrolig. Han kan faktisk innta sittestilling med bena i kors og bare bli våt opp til magen. Det er helt sykt å se på 🙂

Etter litt svømming så vi at JT ville mot avdelingen med vannsklier. Det var seks stykker i litt forskjellig størrelser. Der var han i sitt ess. Opp trappene og kom ned i full fart. Etter hvert fant han sin favoritt, da var det den som gjaldt.

Men det ble fort kø når JT skulle opp trappen. Også når han skulle sette seg i vannsklia. Gutten er født med hoftefeil og er ganske stiv fra hoftene og ned, så ting tar tid. Men det var så fint å se at barna bak han hadde tid til å vente. Men JT syntes nok det ble litt tidspress når det ble kø bak han. Så han fant en måte å gjøre det på. Da kjente jeg det stakk i hjertet mitt, men på en god måte.

Når JT endelig hadde fått seg opp trappa, slapp han frem alle som var bak til sklia først 😉 Viste de med tegn at de bare måtte komme forbi. Godgutten 🙂 Og når han så det var tomt i køen startet han prosedyren med å komme seg ned i sklien. Stiv og klumsete, men prøvde så godt han kunne. Da var de andre barna kommet opp igjen for en ny runde. JT reiste seg da opp igjen for å slippe de forbi igjen. Viste de igjen med begge hender: “versegod”. 

Innimellom fikk han tid til å komme seg ned selv også. Han bare grumkoset seg der. Jeg syntes jo synd på han der han sto stiv og plagdes, så jeg gikk opp for å hjelpe han. Da ville det ha gått fortere, men det ville han ikke. Syntes nok det var flaut at gamlemor skulle hjelpe så han viste meg hvor jeg kunne gå. Pekte meg ned trappa igjen 😉 Jeg hadde visst ingenting der å gjøre, så jeg trakk meg tilbake.

JT er 10 år på noen få plan, og dette er et av dem. Men man vil jo hjelpe når man ser barna strever. Det ser jeg at jeg ikke skal blande meg i når det gjelder vann. Gutten ordner seg selv der. Han syntes ikke det var et problem å flytte seg for de andre barna. Utvikling, sier jeg bare. Dette hadde jeg ikke forventet. Stolt blir jeg <3

Ha en fin dag

#autismekommunikasjon #autismelek #autismenonverbal #barneautisme

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg