Ingen smertestillende

I dag er første dagen JT står opp og kommer inn i stua uten smertestillende. Siden fredagens narkose har han ikke vært i form. Jeg har gitt han smertestillende hver morgen. Han har vist ubehag og har vært sint og frustrert når han har våknet. Så etter en paracet har han kommet seg opp og vil ut av rommet.

I dag kom han uten noe paracet og da tolker jeg det som om at han har mindre ubehag. Godt er det. Gutten har danset og vært i kjempehumør i dag. Og ikke minst sov han ti timer i natt 🙂 Joda han er på oppover-tur nå tror jeg. I dag er jeg og JT alene, kollegaen min hadde mandag til onsdag sammen med oss denne uka. Så han har fått noen oppgaver av meg i dag her hjemme.

Neste uke reiser vi bort. Da var det meningen at kollegaen min skulle være med meg og JT to dager. Siden det ikke blir sitter hun nå og lager materiell vi skal ha med oss. Vi har lagt en plan for uken sammen og målet er at hver dag skal JT jobbe fire timer, så vi må ha med oss en del. Jobbinga skal inneholde å jobbe med uttalelse av bokstaver, sosial trening, ADL og begynne å uttale korte setninger som “gå på kafé, kle på, gå tur…” osv.

Det går mye tid på å skrive ut bilder og laminere. Det er godt å få hjelp til den biten for jeg har brukt uendelig mye av min fritid på slike ting før. Nå kan jeg slappe mere av og det er deilig. Også er det godt at noen andre hjelper til til å bestemme hva dagene skal inneholde. Da har jeg bare å utføre jobben med gutten og slipper å tenke på alt rundt. 

JT laget seg stjernekikkert på tirsdags kveld. Det var veldig populært 🙂

Ha en fin dag

#autismesosialtrening #autismeADL #autismenonverbal #barneautisme

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg