Skole-bildet kom på dagsplanen

Ja, tenk det. JT fikset det helt selv. Han ble ikke så fornøyd når jeg klistret det på, da tok han det av øyeblikkelig 😉 Basseng-bildet kom etterpå så det var mest for å vise han at det var på skolen vi skulle bade og ikke her hjemme. Vi har slått av varmen på vårt basseng og skal rigge det ned nå før vinteren. Det vet JT.

Han studerte planen sin nøye i stuen en stund. Jeg la alt som skulle med i badeposen på bordet slik at JT kunne få pakke selv. Det gjorde han mens han trallet i vei med en eller annen sang. Så satte han seg i godstolen og så på veggen sin med bilder på. Tok tak i skole-bildet og satte det på dagsplanen. Da var det greit likevel. Jeg ble så glad. Et skritt videre 🙂

Gårdagen gikk på å skrive ut bilder og organisere de. Holdt på helt til i ti-tiden på kvelden. Fikk også laget et ark med leggerutinen på. Dette var faktisk nødvendig. JT har lagt seg noen uvaner vi vil bli kvitt…eller JEG har lagt til rette for disse uvanene. Alt av kveldstell har blitt gjort på soverommet hittils. Selvfølgelig bare for at det er lettvindt for meg når JT får sovemedisinen og blir irritert av den. Joda, jeg gjør mange feil, men det er jeg heldigvis klar over det selv 😉 

Så nå må han følge en ny rutine på kvelden. Først må han på kjøkkenet for å ta medisinen sin. Så må han på badet for å gjøre resten. Vi prøvde den i går kveld, JT tok den på strak arm. Han har blitt så flink nå med å følge bilder at det er nesten en lek å jobbe inn rutiner. Flink gutt.

To fulle permer med bilder er ferdig. Blir spennende å jobbe med. Noe nytt, og noe gammelt og trygt 🙂

Ha en fin dag

#autismerutiner #autismeinspirere #autismeplanlegge #barneautisme #autismedagsplan #autismeADL

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg