Dårlig nattesøvn etter hjemkomsten

Merkelige greier dette med sovemønsteret til JT. Vi hadde tre fine uker med gode netter når vi var på ferie. Den første uka var litt dårlig, men da var han hås. De siste tre ukene var helt fantastisk, og det med en ulmende ørebetennelse som kom og gikk. 

JT sov opp til ti timer på natta på de beste døgnene. Så kommer vi hjem også snur det tvert om igjen. Forstår ikke hvorfor. Kanskje vi sliter han litt mere ut på ferie? Det blir jo lange dager med mye bading og aktiviteter fra morgen til sen kveld.

Det aktivitets-nivået klarer jeg ikke å holde her hjemme. Man er jo ikke så opplagt når hverdagen kommer til sitt normale og arbeidet begynner igjen. Det var en av grunnene til at jeg prøvde å få 100% omsorgslønn. For å ha overskudd til gutten vår. Men så langt strakk de seg ikke. Skulle bare ha håpet de visste hvor mye bedre det hadde vært for hele familien hvis vi hadde kunnet få innvilget det.

Da hadde vi hatt mere overskudd til aktiviteter til gutten og kanskje kunne oppnådd bedre nattesøvn. Ah, søvn er jo så viktig. Det kjenner jeg ekstra godt nå når vi har hatt noen gode uker på det, for så å falle tilbake til gamle trakter. Men det er så vanskelig å få andre til å forstå hvordan ting fungerer hjemme hos oss. Enda vanskeligere er det å få det ned på et papir. Kanskje det ville ha lønnet seg å ha et møte med disse som bestemmer?

Vi får se hvordan det utvikler seg, men jeg må si det at etter mange år uten stabilitet i søvnmønsteret så er kroppen skjør. Det var nok å komme hjem fra ferie og begynne å ta tak i alt rundt JT. Har vært i telefonen denne uka på timesvis for å planlegge og få ting klart til skolestart. Det er så mye som ikke er på plass enda og jeg vet at det er meg det blir å stå på for å få fine dager til gutten. Ber til høyere makter om litt ekstra energi i tiden fremover. Jaja, det går seg vel til 🙂

På slike dager lengter jeg til vår faste ferie-plass. Der er gutten vår blid og fornøyd…og som regel sover han bestandig godt på nettene her. Alcudia i mitt hjerte ♡

Ønsker alle en fin helg

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg