Overvinner frykt etter frykt

Jeg er litt stolt av vår lille kompis. Han er, som jeg har fortalt tidligere, veldig mørkredd. Så vi var spent da det ble bestemt at vi skulle i dragegrottene her på Mallorca. Det kunne ha endt med at en av oss måtte ha snudd og fulgt JT ut igjen.

Turen dit tok en time med bil. JT liker det veldig godt, så det gikk fint. Det var jeg, mannen min, JT, dattera mi og kjæresten hennes som dro. Så var det tid for å gå ned i grotten. Flere trappetrinn ned og mørkere og mørkere ble det.

Da vi hadde kommet oss ned siste trappetrinn begynte gutten å rygge. Panikk for denne mørke tunellen. Da tenkte jeg at det ikke var vits i å tvinge og så for meg at en av oss måtte gå derifra. Lydene og pusten til gutten ble høyere og høyere mens han rygget. Holdt seg for øynene også.

Men så sa mannen min til han at han kunne få sitte litt på ryggen hans. JT var snar opp dit mens han gjemte seg. Men han er jo blitt stor og tung, så det ble ikke så langt han fikk sitte der. Men det var faktisk nok. Da gikk han fint i kø, så på det som var rundt og alle de fine lysene. Bamsen var med også og fikk se like mye som JT. 

Så var det finalen. I en type sal med vann nederst skulle det komme båter inn. Alle lysene ble slått av. JT stivnet og ble litt urolig. Bablet nervøst i ett. Så kom båtene. Tre stykker som var opplyst. Og den ene hadde et piano på og flere musikanter. Klassisk musikk. Det var veldig vakkert.

Så var det å komme seg ut av grotten som gjenstod. Flere hundre trappetrinn oppover. En sliten JT kjempet seg opp med noen pauser. Så kom lyset i tunellen. Åååh det var en glad gutt som tittet frem fra grotten, med hatten på og bamsen i hånden. Det gikk jo så fint, uten tvinging og masing. Heller ingen gråt. Godt å se at en nervøs JT jobber hardt med seg selv for å komme seg et steg videre.

Ha en fin dag

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg