På eget intiativ

En gang i blandt opplever vi ting med JT som minner oss på hvor viktig det er at ting går i hans tempo. Det er noe jeg glemmer ofte, å gi han tid nok til å gjøre ting selv. For jeg har klokka i bakhodet hele tiden, mens han helst ikke vil tenke på tid i hele tatt.

JT gjør sjeldent ting med det samme jeg ber han om det. Ofte blir det da slik at jeg gjør det for han, og det betyr at han ikke får øvd på det selv. Dette gjelder så og si alt man kan tenke seg til. Avkledning, påkledning og smøre på mat og lignende. Gutten tar livet med ro, så med ro at jeg blir stresset av det mange ganger. Men vi har fått beskjed om å gi han den tiden så her er det bare å smøre seg med tålmodighet.

Her om dagen lå det en ubrukt bleie og skjorte på soverommet hans. Sikkert vi som hadde lagt det der. Plutselig kom han bærende på en brukt bleie han ville kaste. Hadde skiftet på seg selv gutten. Ikke ofte det skjer. Som regel når jeg sier at vi skal skifte bleie, kaster han seg på rygg med føttene i været og nesten forlanger at slaven (meg) skal fikse det. Og som den gode tjeneren jeg er, hører jeg etter min sjef. Hehe, ja er litt sånne forhold her.

JT gikk inn på rommet etter bleien var kastet. Så begynte han å ta av seg skjorta. Den skulle også skiftes. Fikset alt selv. Det gjør han jo hver dag, men sjeldent uten at jeg ber om det og rettleder han. Ofte får han håndledelse i tillegg. Og så fornøyd han var etterpå. Satt og smilte for seg selv. Da måtte jeg skryte masse av han, det liker han godt. Men det gjør vi vel alle når vi har gjort noe bra?

Så vi må være flinkere å vente litt å se om han heller vil gjøre det selv, i stedenfor at vi gjør det for han. Jeg skal begynne å legge inn en bleie og en skjorte for å se om han blir å gjøre det flere ganger uten vi ber han om det først. JT trenger tid, masse tid. Han er sikkert forferdelig lei av at jeg går og maser om alt han må gjøre når det passer meg og ikke han. Jaja en god opplevelse for oss 🙂

 

Ha en flott dag

2 kommentarer
    1. Fantastisk godt innlegg! Eg kjenner meg godt igjen 🙂 Humra og lo litt og var innom rørt mammahjerte også ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg