Evner som misforståes

Jeg har en evne til å smile når det svir. En evne til å tulle når det er tungt. En evne til å le når jeg er trist. En evne til å hoppe når kroppen er sliten. En evne til å holde kjeft når jeg er sint. En evne til å ikke gråte når det er det eneste kroppen vil.

Dette er nok positivt, men mest negativt for meg selv. For da er det vanskelig for andre å sette seg inn i min hverdag. Vanskelig å forstå at jeg som person synes noen dager er tung. Det har bare blitt sånn. For jeg vet at når noen spør meg på veien et enkelt spørsmål om det går bra, så får de til svar at det går bra. Men det er delt. Det går bra, men mye er tungt. Men ingen spør for å bli stående og motta en bølge med klaging, det vet jeg selv.

Det har vært stillt fra meg denne uken her. Men det har vært en jævlig uke. Lite søvn, mange tanker, mange telefoner og ikke minst avslag på omsorgslønna, men får hvertfall beholde det jeg har et år til. Jeg er skuffet og sint. Føler ikke de verken forstår eller vil forstå mitt budskap. Men det skal ikke stoppe meg. Det bare lager krøll i hodet mitt en stund. Jeg har blitt skuffet før og da blir man litt seig i kroppen en periode. 

Men jeg skal ikke slutte å smile i denne perioden, for det er ikke meg. Jeg har heldigvis mannen min og barna mine som får meg til å smile, får meg til å være meg selv. Og en flott familie som hjelper meg mere enn de vet selv. Jeg blir faktisk å vurdere å få hjelp til å klage, kanskje jeg går så langt som å ta meg en advokat denne gangen. 

Kjenner det blir godt med ferie nå. Fire dager igjen. De skal jeg nyte med JT og hans uerstattelige assistent. Det går ikke an å ikke finne på skøyerstreker og le litt sammen med de to 🙂

 

Ha en fin dag

4 kommentarer
    1. Først og fremst vil jeg gi deg en god *klem*. Du skal være utrolig stolt av deg selv og den jobben du legger ned for sønnen din.Jeg er selv mamma til 2 med spesielle behov 1 med downs syndrom og en med sterk adhd som grenser til autisme spektret. Om du fikk avslag på omsorgslønn – så har du klagerett på vedtaket (3-4uker ) etter motatt avslag. Jeg fikk avslag først og innvilget etter klage. Heier på deg .

    2. Om nødvendig så skaff deg hjelp. Det er helt klart at du har krav på omsorgslønn. Vi mammaer /foreldre til barn med spesielle behov må holde sammen. Er få andre som forstår hvor mye trening /jobb /pleie vi gjør med og for ungene våre hver eneste dag ♡

    3. laptoplifestylemamma: så sant du sier. Det er så mye jobb. I tillegg har jeg vært assistenten hans nå dette skoleåret. Lite folk å ta av. Har slitt meg helt ut. Må jo være mye bedre å ta vare på oss foreldre så vi kan stille opp for disse barna i mange år fremover. Det blir fort dyrere hvis de må ta vare på barna og da får neppe barna den omsorgen de får her hjemme

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg