Sang-glede

JT har aldri vært noen sangfugl. Det er jo veldig forståelig med tanke på at han ikke har så mange ord han klarer å uttale. Blir vanskelig å synge med tone samtidig som ordene blir mange og kommer altfor fort for han. Men jeg har bestandig sett at han liker når jeg går rundt å nynner på en sang.

Etter jeg skrev ut den første sangen i bilder til han, har han vist mer interesse for dette. Så jeg bestemte meg ganske raskt at jeg måtte lage til flere. Det går på de gamle, vante barnesangene. Det er det som er så morsomt. Når man ser at noe nytt virker positivt på gutten, er det bare å smi mens jernet er varmt. Så nå har jeg noe å henge fingrene i en stund framover.

Jeg tror sang betyr mer enn vi aner. Sang lager en god-følelse i kroppen. Musikk betyr mye og er en type terapi, både for de som kan synge selv og også for de som bare kan lytte. Jeg synger, plystrer og nynner mye, det har jeg selv med meg fra barndommen. Siden JT ikke har kunne sunget med selv, har det automatisk blitt litt mindre av det her. Men nå, etter vi fant en måte som han også liker, skal det bli mye mer av det.

Enkle, korte tekster skal vi begynne med. Både norske og engelske. Så kom gjerne med ideér til flere sanger som vi kan skrive ut. Her er de sangene som har blitt laget til nå.

 

Ha en fin dag

#autismesang #autismemusikk

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg