Påsken 2017

Jeg sa noe dumt i på fredag, og det til min kjære sønn. Bruker som regel å holde på slike tanker og ikke si de høyt, men det bare ploppet ut. Hadde ingen kontroll. Jeg sov ikke natt til fredag og i tillegg skulle jeg ut å reise. Så når jeg kom hjem var jeg overtrøtt. Mannen min dro på jobb og JT var i usedvanlig god form. Det ble mye sitting i god-stolen en stund, men JT hadde ikke tid til å la meg slappe av. Hentet meg hele tiden, her skulle det danses og lekes 😉

Stablet meg opp og prøvde å holde tempoet hans, men kjente at jeg ikke var så utholdende. JT kommanderte: ” hopp, hopp”. Så jeg gjorde det, men alt gikk rundt i topplokket. Så sa jeg: “JT, mamma vil bare dra til syden og hoppe i bassenget”. Skulle jeg aldri ha sagt. Gutten grep etter dagsplanen og ga den til meg og sa: “jaaaa, værsegod”. Herregud, hva hadde jeg gjort. Han som elsker syden-livet, ville at jeg skulle sette opp reisen på planen med en gang.

Jeg sier jo aldri slikt foran JT. Ikke når vi skal reise engang, for han får det meget travelt for å si det mildt. Jeg måtte ro meg i land. Tro hvor skuffet han ble. Gikk å la seg i sengen når jeg sa at vi ikke kunne reise. Den skuffelsen, den kunne man føle i hele rommet. Øynene til JT lyste av skuffelse. Jeg kan ikke si slikt, det blir bare tull. Vet ikke hvorfor det skjedde, men det bare kom. JT forstår ikke det, det vet vi jo. 

Vi har ingen planer spikret fast i påsken. JT skal være hjemme til og med uka etter påske. Vi må ha litt tid til å la han sove seg opp og få han i riktig rytme før vi kaster oss i skole-hverdagen igjen. Så føler at vi har god tid til å hente oss inn. Jeg har en mann som egentlig vil dra til varmere strøk i påsken, siden forrige tur ble preget av sykdom og slikt. Så hvem vet hvor haren hopper? Det vet ingen andre enn haren selv 😉 Ps. I natt sov JT hele åtte timer, kan ikke huske sist det skjedde 🙂


 

Ha en fin dag

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg