Vi har vært “sykepleiere” i natt

Fikk pratet med legen på mandag. Vi pratet i over en time om JT og hans søvnproblemer. Det han tror er at hjernen er overaktiv og at dette gjør at JT har for mange tanker i sving, og at det da blir vanskelig for han å sove. Så han hadde noen forslag som vi nå er i gang med å prøve ut. Vi har for første gang fått sovemedisin i hus og i natt var første natta vi prøvde den ut. 

Det som er, er at legen sa: “du kan sikkert gjerne følge med han den første natta, for han kan få blodtrykksfall”. Ble skeptisk med en gang jeg. Så her sitter jeg da, og ser på min søte lille engel som nekter å sove. JT sov bare to timer døgnet før og det var på tirsdags morgen mellom klokka syv og ni, så han burde være trøtt nok hvertfall. Medisinen skulle jeg gi han en-tre timer før han skulle sove. Men da klokka var halv ti i går kveld ville han bade. Så jeg lot han bade, for å få han ekstra trøtt, og ga han medisinen klokken elleve. Så da startet “vakten”. 

Vi satt på skift inne hos JT. Klokken ett, altså to timer etter medisinen var gitt, var han enda i full vigør. Ville bygge og slikt han, sovingen lot vente på seg. Klokken to var det like mye liv. Er det ikke noe som biter på denne gutten? Hva skal til for at han skal sove? Legen nevnte at det kunne være for svak dose, og at vi kanskje måtte gi mer. Men vi var enige om å prøve ut litt. Jeg, litt skeptisk til hele medisinen, ser jo at det kanskje må mere til likevel. 

Har veldig respekt for medisiner med slik styrke at man sovner eller blir sløv av de jeg. Er litt små-redd faktisk. Hvertfall når det gjelder barn. Og det er jeg glad for, det må man ha. Kanskje jeg blir litt roligere nå når vi har prøvd ut litt. Blir litt mere trygg på at det ikke skjer noe negativt. 

Klokken tre: like mye våken JT. Tror ikke vi trenger å være redd for noe blodtrykksfall med den dosen han har fått nå 😉 Superblid gutt med masse energi. Er fire timer siden han fikk tabletten nå. Bamsene blir lekt med, noen er i lufta til tider. Er likevel spent på om han kanskje sover flere timer sammenhengende når han først sovner. Det vil tiden vise. Vi må jo bare prøve oss frem. 

Klokken fire: JT sovnet. Endelig. Fem timer etter inntatt medisin. Nå er jeg spent på hvor lenge han sover. Håper han får sove godt. Skal gi han medisin tidligere i kveld. Vi skal prøve denne dosen i tre dager, så skal vi ringe legen igjen. Dette er ikke fikset på en dag eller to, her må vi bare prøve oss frem forsiktig. 


 

Ha en fin dag

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg