JT er “sykemeldt”

Nå skal JT være hjemme til en stund etter påsken. Det ble egentlig avgjort på onsdag etter en telefon-samtale mellom meg og autismeteamet. Denne sovinga er så dårlig nå at det er ingen av oss som har et hode som fungerer. Gutten er uopplagt og tåler svært lite akkurat nå. Går ikke ant å jobbe slik som vi bruker heller, bare litt nå og da. 

Tenker selv at det er det beste som har skjedd akkurat nå. Å sove ca to-tre timer, for så å være våken nesten et døgn…ja det sier seg selv at det fungerer dårlig for både gutten og oss. Så skal jeg ikke skjule at jeg har gått med en følelse av å være veldig splittet. På den ene siden er jeg mor og ser hvor hardt gutten min har hatt det. På den andre siden er jeg en arbeidstaker som helst skulle ha vært på jobb. Har faktisk vært veldig vanskelig i mitt eget hode dette.

Men nå er det bestemt at dette er det vi må gjøre for at gutten vår skal komme seg til hektene igjen. Vi har et prosjekt med en lege frem til mandag. Det er å utelukke at grunnen til lite søvn er at JT har vondt noen plass. Så nå er det halvt om halvt med paracet og ibux før leggetid. Hvis det blir bedre til mandag, ja så må vi jo finne ut av hva det er som plager han. Så i løpet av helgen kan vi ta standpunkt i om det er somatiske plager som styrer søvnen eller ikke. 

Jeg vet at JT må ha veldig vondt før at han gir tegn om ubehag, så dette er en veldig god idé. Men på den andre siden er det forferdelig tungt hvis det viser seg at det er vondt han har. Det at vi ikke klarer å finne ut av det, gjør veldig vondt for oss som foreldre. Men slik er det å ha et barn med høy smerteterskel og som ikke kan uttrykke seg godt nok. 

Det som er litt godt nå, er at jeg kjenner en ro inni meg. Etter det ble bestemt og etter jeg fikk prate med sjefen min om det, slo jeg meg til ro med at det var greit å være hjemme. Vi må jo finne ut av dette snarest mulig og det er alle enige om. Det er veldig godt å ha slike folk rundt oss nå, slike som forstår hvor vanskelig dette faktisk er. Forståelse gjør alt så mye enklere.


 

Ha en fin dag

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg