Stadig nye ting

Det er ikke bestandig vi får med oss hva JT gjør på pc eller ipad. Av og til er vi så trøtte at vi bare lar han trykke i vei. Men det er nok et kjent fenomen hos de fleste familier vil jeg tro. JT har nesten bestilt flybilletter og han finner frem til nettsider som handler om reiser, helst til varmere strøk 😉 Synes det er litt morsomt jeg.

Nå har JT lånt min pc en stund. For hans pc måtte fikses litt på. Men i går var den klar og jeg fikk min tilbake. Det var litt morsomt, for når jeg hentet min data så jeg gjennom alle sidene som var oppe før jeg lukket dem. Han har jo dette programmet som han skriver på, Symwriter, der det kommer opp bilde hvis han skriver ord-rett. Han kan velge om han vil ha norsk eller engelsk. Der hadde han skrevet flere titalls sider. Så jeg lagret det før jeg skummet gjennom alt.

Der var det bare rim gitt. På engelsk. Visste ikke at han kunne rim engang. Kunne ikke ha tenkt meg til det i hele tatt. Men der sto det, svart på hvitt. Jeg ble flirfull, og glad. Godt å se at han stadig utvikler skrivinga si. Og det på ting vi ikke har prioritert å lære han. Det har han lært seg selv. Kanskje på sine våkne natters-timer, så sitter han å spekulerer på sine ting. 

Så han lærer, og det uten hjelp fra oss. Det synes jeg er så godt å få oppleve. Og rim er jo ikke det enkleste å få til. Hvertfall ikke ord som faktisk betyr noe. Flinke gutten vår. Men jeg ser at vi skal sjekke litt oftere på dataen hans. Kanskje det ligger mere der som vi ikke vet han kan. Bruker å lagre alt han har skrevet, men av og til er det over hundre sider som er skrevet. Så jeg leser ikke alt, bare lagrer sånn fort for å ta vare på det.

Fikk tatt noen bilder av det slik at dere kan få se litt av det.

Ha en fin dag

#autismeutvikling

4 kommentarer

Siste innlegg