Kjære JT

Det gjør meg vondt når du har det vondt. Når du gråter, gråter jeg innvendig. Håper at du forstår det gutten min, at jeg prøver å forstå så godt jeg kan. Men det er ikke enkelt skal jeg si deg. Jeg ser jo at du ikke vil ha vondt, for når jeg spør svarer du med et nei. Er det bare for du er redd, eller er det for at du vil at det skal gå bort? Vanskelig å vite.

Hver dag sitter jeg og lurer på hvorfor du gråter. Spekulerer meg gal. Og da kommer tankene, det hadde vært så mye enklere om du kunne ha snakket. Du er jo så flink til å prøve, av og til er det klokke-klart. Håper du forstår at det er derfor vi jubler, for at du fikk det til. Men jeg vet jo ikke.

Nå har du vært syk lenge, føler jeg er syk med deg. For jeg blir så trist. Trist av å se at du ikke klarer å fungere, trist av å se at du ikke får til å forklare. Hadde det ikke vært godt, kjære JT, å få klage litt. Fortelle mammaen din at du er uvel. Det er jeg sikker på at du hadde ønsket. For bare det å få klage litt, gjør ting litt bedre. Men du får det ikke til.

Er du stengt inne i din egen kropp? Er det slik at du tenker ting, men får det ikke ut? Jeg vil vite, gutten min. Jeg vil vite alt. Min store drøm er at du en gang skal lære deg å snakke. Såpass mye at vi kan forstå deg bedre. Det er viktig for meg. Håper du vet det. Vet at det er derfor jeg maser, dagen lang.

Jeg vet at du merker at jeg av og til blir sliten. Men å høre på gråten din og ikke klare å finne ut hvorfor, gjør meg gal. Men det er jo ikke din feil. Det må du vite gutten min, det er ikke din feil. Vi finner nok ut av det, vi må bare gi det litt tid.

Kjære JT, vi må jo få det til. Tror du ikke det? Jeg har troen på deg. Du kommer til å få det til. En dag JT, en dag skal vi klare det. Sammen. Vi gir ikke opp, det er sikkert. Håper du vet det gutten min, vi gir ikke opp. En dag SKAL vi klare å snakke sammen, du og jeg. Da skal vi ta igjen alt det tapte. Åååh, som jeg gleder meg.

 

2 kommentarer
    1. Så utrolig sterkt innlegg. Føler med deg. Det er vondt å ikke forstå, vondt å ikke kunne gjøre stort for å hjelpe når man ser at det kjæreste en har ikke har det godt. Vondt å bare stå på sidelinjen og håpe at det blir bedre. Det er som du sier – Man kan ikke gi opp.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg