JT har ikke blitt frisk

Her går det på paracet om dagene. Hadde håpet at JT skulle bli frisk, men det er han ikke. Fungerer fint imens paraceten virker, men ikke uten. Han våkner med blanke øyne, rød i ansiktet og feber. Ikke så mye feber, men nok til at han virker utilpass. Ikke har han urinveis-infeksjon, heller ikke er ørene så betent lenger. Så da er vi i villrede da, finner ikke ut av det.

Får bare se om det løsner i løpet av uka. Kan jo bare være at han brygger på noe annet. Får håpe at det bare er vanlig feber som går over, hvis ikke vet jeg ikke helt hvordan vi skal kunne finne det ut. Det er nesten umulig å få tatt blodprøver av han i våken tilstand, for han er så redd. Da må vi hvertfall være seks-syv stykker som holder han, slik som sist vi prøvde når han var våken, og det er ikke optimalt. Da blir han hvertfall skeptisk.

Så jeg får bare holde han hjemme til han kommer seg. Skal dra til skolen å hente ting for å trene litt her hjemme. Alt jeg har laget ligger der, så jeg tar det hjem så vi får jobbe litt når han er i form. Slik som når paraceten virker, da har han en god time eller to før det går ut av kroppen.

Er så synd når sykdom preger så lenge sammenhengende, for vi må starte litt på nytt for å komme oss inn i rutiner igjen. Men bra er det å holde det litt vedlike uansett sykdom. I det siste har JT vært såpass dårlig at det har ikke vært vits i å prøve engang her hjemme. Når han er såpass uopplagt blir han veldig fort sint og jeg føler at jeg ødelegger med enn nødvendig hvis jeg tyner han da.

Vi begynner å kjenne på det nå at det har vært mye i det siste. Vi går å hangler litt alle mann, både jeg, mannen min og JT. Men vi får bare gi det litt mere tid. Det må jo komme seg tenker jeg. Vi hadde håpet å komme oss på denne vårfesten neste helg, en fest arbeidsplassen mannen min jobber på (der jeg er permittert fra) har hvert år. Men vi får se om det er gjennomførbart. Vi har aldri kommet oss dit, JT har vært syk hvert år festen har vært. Denne årstiden bruker å være en stor plage for oss. Men ikke så mye å gjøre med det.


 

Ha en fin dag

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg