Narkose-dag på fredag

Da har de ringt fra sykehuset og fått klemt oss inn på fredag. Det er jeg veldig glad for, JT trenger å få hjelp nå. Satt å leste gjennom noen gamle blogg-innlegg og fant ut at ørene faktisk har vært trøblete siden november. Det er fire mnd det. Er ikke rart JT er sliten og lei. Slik er det når man ikke kan snakke og tåler smerte langt over grensen.

Men nå er hjelpen nær. Hun som ringte husket JT fra han var der med de knekte tærne. Så full av omsorg og syntes veldig synd på JT. Det gjør godt at andre også synes synd på han, det må jeg si. Jeg får ikke sagt det nok ganger, men jeg er så glad for at vi har dette sykehuset med disse folkene der. For de er unike. Har ikke opplevd før på andre sykehus å bli tatt så godt vare på. En klapp på skulder til mor og et stryk på kinnet til gutten når man trenger det som mest. Det varmer det.

Men det er kanskje vanskelig å glemme JT. Han lager jo litt liv og røre når vi er der. Sist gang hadde vi en av narkose-legene som vi kjenner til minst. Men han husket også JT. Når vi lå på oppvåkningen kom de to andre narkose-legene som vi kjenner bedre forbi, stoppet opp og hilset og pratet i vei. “Å der er dere ja. Hørte at JT skulle besøke oss i dag. Går det bra?” De er skikkelige omsorgspersoner, jeg blir så glad når jeg møter de.

Jeg håper de vet det, at den jobben de gjør er fantastisk. For det er nok ikke den letteste jobben i verden de har. Bare det å forholde seg til pårørende kan jo være vanskelig, eller mange gang det vanskeligste. Tror det er viktig å sette pris på disse menneskene som jobber på dette relative lille sykehuset. De har hvertfall gjort det de har kunnet for min lille kompis. Jeg blir faktisk veldig rørt over bare å tenke på det.

Så JT skal få være hjemme denne uken. Bare for å ikke trigge ørene. Nå har feberen gitt seg og jeg tror det er viktig å få litt ro. Det er nok det lureste. Så håper vi å være frisk og rask til over helgen.


Bildet er fra en av de siste sykehus-besøkene vi var på. Her på oppvåkninga med Nasse Nøff som alltid passer godt på og er med på alt.

Ha en flott dag

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg