Vi må vente på svar til i slutten av mai

Må si jeg synes dette tok forferdelig lang tid. Søkte om omsorgslønn lenge før jul engang, og fikk beskjed nettopp at det ikke blir avgjort før i slutten av mai. Så da er det bare å smøre seg med tålmodighet…igjen. Liker ikke det at det tar så lang tid, for jeg har søkt fordi jeg har kjent i det siste at jeg ikke klarer å holde dette tempoet lenger. Skal vi kan stille opp for gutten vår i mange år fremover må det skje noe straks.

Er jeg verdt så lite? Ja jeg spør, fordi jeg har bestemt meg for å være ærlig. Tror ikke visse er klar over hvor mye kommunen må ut med hvis vi kollapser helt? Er dere klar over hva det koster å drifte en barnebolig hvert år? Det vet jeg….3-4 millioner kroner….hvert år. Også skal den bygges i tillegg. Omsorgslønna er på langt nær så mye, den er mye mindre enn lønna jeg hadde på min forrige bedrift og der jeg er nå.

Vi bor i en relativ liten kommune, så hvordan kan det dra ut så lenge? Tror ikke disse folka forstår hvor nødvendig dette er. Det kan de ikke gjøre, for da hadde det ikke vært et problem. Får sikkert avslag, det føler jeg på meg. Det verste er at det går mer utover gutten min enn det går utover meg selv. For det er her hjemme han lærer mest, har det trygt og godt.

Kanskje mange tenker at jeg er kravstor, men det er jeg ikke. Det vet jeg. Jeg har hatt et sykt barn i snart 18 år og to syke barn i 10 år av de igjen. Jeg er sliten, det er vel ikke vanskelig å forstå, eller? Blir så lei, så inderlig lei. Utsettelse etter utsettelse. Gutten min trenger meg hver dag hele tiden, men NÅ….like mye som i slutten av mai. Er redd for at det kan bli for seint da.

Jeg blir helt sikkert upopulær med dette innlegget hos noen, men jeg bryr meg ikke lenger. Det er på tide at de som styrer med pengene får tilbakemelding. Skulle likt å sett hvis det hadde vært deres barn eller barnebarn som har hatt en slik hverdag. Da hadde det kanskje blitt mere fart på kontorene. Ja jeg er irritert og skuffet, men det har jeg lov til.

Ellers avslutter jeg som jeg bruker: ha en flott dag.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg