Autisme-teamet vil ha møte

Har pratet en del med lederen for autisme-teamet i det siste. Mye grunnet sovinga til JT. Han ringte meg før vi dro på ferie og vi ble enige om at vi skal møtes igjen der. Jeg, mannen min og JT får en innkalling nå om ikke så lenge. Vi må ha et møte med denne legen på huset der.

Det er nok det beste og møtes ansikt til ansikt. Det blir satt fokus på sovemønster og litt andre ting. De der oppe tror de har funnet ut litt mere rundt JT og hans mangel på søvn. Jeg gleder meg faktisk. Det er så godt å få diskutert problemene til gutten med folk som har erfaring.

Legen tror han har utviklet noen vegringer i tillegg til at han mistenker at når JT sover at hjernen fortsetter å jobbe. Hvilket som betyr at når han sover, får ikke hodet den hvilen den trenger. Synes det høres rett ut for vi ser jo nesten hver dag at JT ikke er 100% opplagt, uansett om han har en god eller dårlig natt.

Jeg skal i tillegg ta med alt vi jobber med hjemme og på skolen så de får se utviklingen vi har hatt. Er ikke bestandig JT vil vise det når vi er der, men det bruker å gå seg til. De har så tålmodighet, og venter i spenning hver gang. Så hjelper de oss med å utvikle jobbinga i riktig retning. Flinke folk som hjelper meg mere enn de vet selv 🙂 

JT skal også innom en psykolog. Vi må få det på papiret det vi allerede vet, at han har en grad av psykisk utviklingshemning. Spesialistene har sett det, men det er en del ting som må gjennomføres for å virkelig få det på papiret. Det er viktig for at vi skal få det som vi har krav på iht JT og hans krevende hverdag.

Det blir også en tur innom hjelpemiddelsentralen. Vi må se om det er noe mere som passer for gutten nå som vi har hatt en fin utvikling. Så det blir nok to fulle dager, men det blir nok bra. Kanskje vi får flere svar på hvorfor ting er som de er, med soving og andre utfordringer.


Ååå som vi savner varmen 🙂
 

Ha en fin dag

3 kommentarer
    1. Hei
      Jeg har 16/17 år gammel gutt som fikk diagnose Tix for tre år siden. Så flyttede vi til an kommune sommeren 2016 og da fikk hann an diagnose autisme/asparges og hele familien fikk sjokk. Jeg er så glad at jeg fant dine blogg det er god støtte for meg og mine.
      Mvh
      Gudrun Solberg

    2. Gudrun Solberg: så bra at dere finner den som en støtte. Det er ikke så mange som forstår oss mødre og våre tanker med disse barna, men det er en god del bekymringer vi har som ikke andre har. Det surrer i hjernen dagen lang og gjerne på natterstid også. Jeg får ut alt i denne bloggen og det hjelper meg veldig.
      Klem til deg fra meg

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg