Nesten tatt for stjeling

Vi er hvert år i Spania på Alcudia. Enten bare vi eller sammen med andre i familien. Tror det var i fjor eller året før vi var i fire uker. Da var vi og barna der sammen. Men de største reiste hjem etter to og en halv uke. Da ble det bare jeg, mannen min og JT igjen. Vi var ute og spiste, gikk turer og badet.

Jeg begynte å føle meg uvel siste uka, og for første gang i ferien måtte jeg legge meg litt nedpå midt på dagen. Feber og nysete. Da jeg våknet, så jeg på mobilen min. Hadde fått en snap av mamma. Ett bilde av henne og ene søsteren min med en bakgrunn jeg dro kjensel på. Tror dere ikke de hadde kommet for å besøke oss den siste uka. Jeg gråt av glede. Sprang og hentet de på den restauranten de satt på. De var jo så spente på reaksjonen vår, vi gikk i skrikinga både jeg, mamma og søsteren min da vi fant hverandre.

Å som vi koset oss. Strandliv, bading, god mat, sangria, bading og kveldsturer. Jeg var fortsatt syk med feber og var slapp, men det gikk greit. Alle tok JT hver sin gang, så vi hadde avlasting. En kveld vi var ute og gikk, tok søsteren min JT i rullestolen og gikk inn på en butikk. Jeg skulle handle noe annet i en butikk ved siden av. Vi avtalte hvor vi skulle møtes når vi var ferdige. 

Kom tilbake til møteplassen. Hørte JT en eller annen plass 😉 Bare japling og godlyder. Så oppdaget jeg han og søsteren min kom ut av denne butikken. JT med den største tobleronen jeg noen gang har sett og en snøkule av noen slag. Så sa jeg til søsteren min: “men du…du trengte jo ikke å kjøpe noe til han”. “Hæ”, sier hun. “Jeg har ikke kjøpt noe”. Så tittet hun over hodet til JT, som satt kjempefornøyd i rullestolen. Studerte de fine trofeene sine. “Å herregud, når har du fått tak i disse tingene?” sa hun mens hun lo. 

Joda vi måtte inn igjen å betale. Vil jo ikke bli gjenkjent der med slike aktiviteter. Men det ble morsomt. Der var hun og gikk i butikken med JT, og ante ingen fred og fare. Men gutten har lange armer, både med og uten rullestol. Det må følges med hele tiden. Vi lo godt på kvelden når vi kom oss hjem. Luring.

JT koser seg på hotell Viva Tropic

Ha en flott dag

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg