Hvorfor ikke bare sove

JT hadde fritt på skolen mandag og tirsdag, da var vi med katten som jeg har fortalt. Onsdag forsov vi oss KRAFTIG. På kvelden samme dag, fikk JT diaré. Ja, en skikkelig dårlig uke, sånn med tanke på skolen. Så målet var å komme seg til skolen på fredag. Da fikk vi beskjed om at det var utedag grunnet kjempefin værmelding. Vi skulle møtes på en plass JT trives kjempegodt, den berømte Trollskogen.

Men siden JT ikke var i noen særlig form torsdag, sovnet han kl åtte på kvelden. Perfekt, tenker kanskje noen. Men det kan jeg si; det er det altså ikke. Jeg kjenner gutten godt og kunne spå hva som kom til å skje. Hadde rett også. Klokken halv elleve var han ferdig med sin natt. Lys våken, gitt.

Det bruker å være slik med JT. Dere som kjenner oss har sikkert fått det med dere, at denne sovinga ikke henger på greip hos denne gutten. Vi fant ut at vi bare måtte slokke lysene og prøve å legge oss. For å se om han kanskje sovnet. Men det ble så mye hyling og skriking at jeg sto opp. Bedre at én er våken enn hele huset blir vekket opp. Gikk ikke inn på rommet hans med det samme, prøvde å la være. Men til slutt måtte jeg bare.

Joda, da kom første bestilling. For som dere sikkert skjønner, bor gutten på hotell og vi er hans undersåtte 😉 “Saft”, forlangte han. Klokken var da tre på natten. Jaja tenkte jeg, trøtt som jeg var, drikke kunne han vel få. Gikk inn med vann. Så kom andre bestillingen: “knekkebrød med ost”. Jaaaa, er vel sikkert sulten da. Lagde det han ville ha, i håp om at det skulle bli stillere innpå rommet. 

Bestandig når JT snakker til meg, roser jeg han opp i skyene. For det er jo det vi ønsker, at han skal prate med ord. Fikk ikke mye ros denne natten. Mor var trøtt og bittelitt grinete 😉 Men det nytter ikke det. Bare å manne seg opp til en lang natt….igjen. Heldigvis bytter jeg og mannen min på disse nettene. Så nå, mens jeg skriver, er kaffen på kok for å holde ut. Blir nok ikke noe skole fredag heller. Håper alle dere andre får en annerledes natt enn oss.

Her sovnet JT av på skolen. Bildet ble tatt i fjor. Sikkert hatt en dårlig natt her også.

Ha en fin dag

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg