Togtur-ønsket blir oppfylt

JT er jo en reiseglad gutt. Ingenting slår en lang tur med enten bil, buss, fly eller tog. Da sitter han i vinduet og suger til seg alle inntrykk. Og det med ett godt smil om munnen. Bamsene får også være med, som regel har han to som får sitte sammen med han å se ut. Han løfter de opp til kinnene sine, slik kan han sitte på timesvis. Der er Nasse Nøff og Mikke Mus priviligerte gitt 😉

Gutten har vært å spurt flere ganger de siste mnd om en togtur. Så nå har vi bestemt oss for det. Grunnen er egentlig for at pusen vår, Adidas, skal opereres i øyet og må gjøre det i trøndelag. Så da reiser jeg, mannen min og JT sammen. Så tar vi oss ett avbrekk fra den vanlige hverdagen og skal kose oss på hotell ett par dager. Det blir nok JT veldig glad for. 

Jeg gleder meg så til å vise han dagsplanen for søndag. Tenkte jeg skulle prøve å filme han så dere kan få se reaksjonen hans. Vi hadde tenkt å kjøre bil, men det blir sagt at veiene er forferdelig glatte så jeg har ikke lyst til det. Dessuten vet jeg at det blir bedre for JT på toget. Da kan vi røre litt på oss. Gå i matvognen å kose oss. JT pakker garantert med seg knekkebrød, makrell i tomat og leverpostei 🙂

Så da blir det to togturer på gutten. En på søndag og en på mandag. Håper at han blir fornøyd med det. Det han kanskje blir mindre fornøyd med er nok at vi må levere pusen hans inn til en dyrlege. Han husker godt dette med hunden vår, så vi må prøve å skåne han for det denne gangen. Så han ikke blir unødvendig bekymret. For Adidas er JT veldig redd for. Men det er så tidlig at pusen skal inn til operasjon, så jeg håper JT sover da.

Dette skal bli en koselig tur, tenker jeg. For den gleden JT har når han reiser er ubeskrivelig. Å se kompisen vår glise fra øre til øre, det er gull verdt. Lurer på hvorfor han har slik glede av det, det må jo være at han er eventyrlysten. Det er ett godt tegn, det at han kan nyte nye plasser og opplevelser. For det er ikke alle barn med autisme som takler.

JT på en flytur, her koser han seg

Ha en fin dag

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg