Møte om omsorgslønn

Vi har fått innkalling til møte nå på torsdag. Oppvekstetaten, nav, helsesøster og noen fra omsorgsetaten skal være med. Vet ikke helt hva som skal diskuteres, men jeg tror det er for at det skal bli lagt frem best mulig hvor mye JT trenger av omsorg og hjelp før de tar en endelig avgjørelse om omsorgslønna.

Jeg søkte for en tid tilbake om 100%. Håper vi får til å forklare godt nok hvor mye hjelp JT trenger. For mye glemmer man av når man bor i det 24 timer i døgnet. Jeg skrev ganske mye når jeg søkte, men jeg vet at når brevet var sendt tenkte jeg på mange ting jeg hadde glemt.

Så jeg må begynne å skrive stikkord. For dette er viktig. Nå har vi muligheten til å få disse viktige støttespillerne våre til å skjønne hvor mye tid som går på gutten, og hvor lite tid vi har på oss selv. Jeg skal ringe han jeg kaller for “min egen lille Gud”. Håper han kan være med over telefon. Han er nok en av dem få som vet hvor tidkrevende det er for å få JT til å bli mest mulig selvstendig.

Han har jobbet med slike barn i over 30 år, og har nok sett mange fortvilte foreldre som sliter med at det er for få timer i døgnet når man jobber i tillegg. Det kjenner jeg også på. Er så glad for vi har han å støtte oss til, uansett hva det skulle være vi tenker på.

Så på torsdag skal JT være hos min mor. Vi må reise for å komme oss på møtet, og vet egentlig ikke hvor lang tid det kan ta. Det bruker som regel å dra ut litt, for å si det sånn. For det er mange fakta som skal på bordet. Det er bare å krysse fingre og håpe på det beste.

Men jeg må si at vi har fått mye mer forståelse det siste året fra disse instansene. Det var nok viktig det møtet i fjor der jeg la det gode humøret hjemme, og la fram livet vårt slik det virkelig er. For jeg er veldig flink med å smile og tøyse bort ting. Men det er for å ikke miste maska, som man sier så fint. For det er så sårt at hvis jeg tillater en tåre, kommer niagara-fossen. Ikke noe jeg liker. 

JT koser seg med sjakk-brettet til pappa. Spiller på sin egen måte, men her er det system i brikkene 😉

Ha en fin dag.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg