Sovehjerte

Det må jeg si, denne uka har vært den beste på mange mnd. Vi har vært hjemme og det er jeg glad for, for vi har hatt en skikkelig sove-uke. Det trengte vi så inderlig. JT har ikke lagt seg tidlig, men har faktisk sovet rundt åtte timer per natt. Kjenner at det var godt for oss alle å ladde opp skikkelig. 

Det er derfor jeg er glad for at vi har vært hjemme. For skulle vi ha dratt på skolen, måtte jeg ha vekket han klokka syv senest. Da har han ikke fått sovet seg ferdig, og for så vidt ikke vi heller. Det har vært natt og vel så det før han har sovnet, rundt tre-tiden, men da i gjengjeld har han ikke våknet før ti-elleve. Herregud det har bare vært deilig. Merker det veldig godt på JT også. Står opp med ett smil om munnen.

Jeg har tenkt lenge at JT neppe trenger så mye søvn som oss. Men han gjør nok det. For når jeg ser så stor forskjell på humøret hans denne uka mot de andre, så er det ikke noe tvil. Men det er nok noe som gjør at han ikke får det til, ikke klarer å sove så lenge. Kanskje en indre uro, ikke vet jeg.

Nå vet jeg jo innerst inne at dette ikke blir å vare så lenge. For vi har hatt slike uker før, for lenge lenge siden. Vi må nok gi oss ut på denne sovemedisinen. Den er like rundt hjørnet, så over jul blir den tatt i bruk vil jeg tro. Men det hadde vært godt om vi ikke trengte den, at JT har kunnet få et godt sovehjerte helt naturlig.

Det er kjent at når barn går over til å bli ungdommer, så sover de lengre. Ofte kaller vi de “late”. Det tror jeg ikke at de er. Jeg tror personlig at når puberteten sniker seg på, trenger kroppen mere søvn. Så jeg og mannen min har smurt oss med tålmodighet og sagt denne setningen ofte: “det blir nok bedre når han blir ungdom, da bruker de å sove mere“. Ja, det er lov å håpe 😉

Nå skal vi hvertfall nyte dette lille overskuddet vi har fått denne uka. Jula er like rundt hjørnet og det er mye som skal gjøres. Kjenner at jeg nå har en “godfølelse” så nå skal bare jula komme 🙂

Sove sove sove 😴

Ha en flott dag

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg