Fristelsen ble for stor

Vi visste det. At det kom til å skje. Har bare ventet på at JT skulle sette inn “støtet”. Hehe. Jeg skrev for en tid tilbake at JT ikke fikk pepperkake-hjerte i vinduet sitt. Det var nok ikke den beste avgjørelsen vi har tatt. For akkurat det overpynta hjertet har JT koset seg med hvert år det har blitt laget og hengt opp. 

Men så ble det bestemt da, av meg, at i år ble det ikke. Tror nok kompisen vår har ventet på det lenge nå. “Hvor er det hjertet med non-stop og melis?” Jaja, han fikk noe annet å tygge på da. Det var sikkert like godt 😉

Mannen min drev å vasket litt her og der i huset, og planen for meg og JT var å pakke inn resten av julegavene. Men han var ikke så lystig på den aktiviteten akkurat da. Han var rundt meg og styrte med litt forskjellig i stedenfor. Greit det. Men så hørte jeg plutselig en stemme som sa: “mmmmmmm”. Ja det var JT. Han fant ut at pepperkake-huset sikkert smakte like godt som hjertet han hadde fått før. Hele huset hadde han flyttet fra sin faste plass til salongbordet.

Så vi måtte jo si i fra at det smaker vi ikke på før på nyttårsaften. Han så på oss med store øyne. Vi hadde ødelagt alt for han. La seg på sofaen med blikket låst i taket. Hadde vært gøy å vite hva han tenkte da 🙂 Ikke noe sure miner, bare stille furting. Vi fortsatte med vårt og glemte det hele.

Men JT var ikke ferdig med det fine huset han og broren hadde pyntet sammen. Det tok ikke lang tid før jeg hørte lyden igjen: “mmmmmm”. Men kjære vene, hadde han hentet det igjen tenkte jeg, mens jeg strakte halsen for å se etter han. Neida, huset sto der det skulle. Men det gjorde ikke JT. Han sto med tennene i hjørnet på pepperkake-huset. Tatt seg en skikkelig bit av taket. Og av tuppen på to av geletoppene 🙂

Ja der fikk vi igjen for at vi ikke laget hjertet til han, tenker jeg. Men vi måtte bare le, han finner på så mye rart den lille luringen der. Aldri en kjedelig dag her, det kan jeg love dere.

Ha en flott dag

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg