Advent

Dette er en fin tid. Etter at JT begynte å godta forandringer bedre, så har disse juleforberedelsene vært så koselig. Pynting, baking og julemusikken lager en lettstemt og fin stemning i huset. JT har fått adventstjerna i vinduet og litt forskjellig annet pynt. Merker på gutten at nå gleder han seg til jul.

Disse fire ukene før jul er jo som regel fullstappet med ting som skal gjørest, men vi har tatt det med knusende ro foreløpig. Trur det er viktig for å holde på den fine stemningen. Vi har sånn smått begynt med julekakene, men er på langt nær ferdig.

JT har også begynt å pakke inn julegavene han skal gi til de i klassen sin. Og i år, som alle år, blir også noen av lekene hans pakket inn i fint papir med sløyfe på. Nei da, han skal ikke gi de bort, men han har satt disse pakkene fint i vinduet sitt på soverommet. Vet ikke helt hvorfor, men jeg tror han får litt ekstra julestemning av det.

Planen er i løpet av uka å få satt opp pepperkake-huset. Det er alltid populært. Da hører vi på julemusikk og pynter med melis, non-stop og geletopper. Blir en skikkelig sukker-bombe 😉 Vi har også brukt å henge opp pepperkake-hjerter i vinduet, men det tror jeg ikke jeg orker i år. De siste årene har JT spist litt på kveldene etter han har lagt seg, og sukker like før soving er ikke helt optimalt 😉 Heller ikke bra for tennene.

Nå er det snart tid for å henge opp julekalenderen også. Det har jo tidligere vært en del utfordringer med denne kalenderen da 🙂 JT har liksom ikke forstått meningen med å åpne bare en luke om dagen. Men de to siste årene har det gått greit, men jeg må repetere meg selv ganske ofte den første dagen. Men jeg husker jo selv hvordan spenning jeg hadde da jeg var liten. Det var ikke sjeldent at det ble to luker i stedenfor én 🙂

Lekene er pakket inn og står fint til utstilling 😉

Ha en flott dag

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg