Telefon-møte med Rikshospitalet

Vi hadde jo en time med JT på Rikshospitalet for noen mnd tilbake. Vi kom oss ikke dit grunnet sykdom, så vi spurte de om det var mulig med ett tlf-møte. Dette er jo fordi jeg hadde noen viktige spørsmål til legene. 

Sist vi var innlagt sa legene at alt så likedan ut med blæra, altså fint. Det er jo bra. Men når vi fikk epikrisen fra sykehuset, sto det ting ingen hadde tatt opp med oss før. Jeg bruker å lese epikrisene nøye, for har jeg spørsmål om noe, ringer jeg lillesøsteren min. Hun er inne på det meste.

Så nederst i epikrisen står det så fint: “cyster på nyrene har samme størrelse som sist undersøkelse”. Ja, CYSTER, i flertall også. Kjenner det koker i toppen. INGEN har fortalt verken meg eller mannen min om disse cystene. Hva skjer? Hvorfor har ingen fortalt oss dette? Ja jeg sier det igjen, det koker i toppen på meg. Klart man som foreldre vil vite, vite om dette er noe som må følges opp, noe som gjør vondt.

Synes det er dårlig. Og som dere sikkert vet, er det ikke enkelt å nå tak i disse legene over telefon. Har prøvd, uten hell, mange ganger. Så nå skal vi sette litt spørsmålstegn ved dette. 

I tillegg skrev jeg dette innlegget for en tid tilbake om psykisk utviklingshemming. Ja, nå skal vi få rotet opp i det. Om det var så ille etter operasjonen, med oksygen-mangelen, at JT fikk en ekstra skade av dette. Kjenner jeg gruer, er litt redd kjenner jeg. Glad jeg har noen dager på å roe meg ned før det ringer i telefonen. Legen skal ringe torsdag.

Når vi har fått gjennomført møtet, skal jeg skrive litt om hva som ble sagt. Ellers ønsker jeg dere en flott dag.

#autismepsykiskutviklingshemming

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg