Ny ransel? Nei, takk

Hehe, jeg må le. Denne kompisen min liker ikke forandringer, så å skaffe ny ransel er ikke så populært. Ingenting nytt er populært. Det må altså så mye øvelse, over forferdelig lang tid, for å få han til å godta slike ting.

De fleste barn blir jo som regel storfornøyd når de får ny ransel. Da vil de gjerne vise frem både til lærere og klassen. Men ikke min kompis. Det er mere som: “se på meg, er akkurat likedan som før, ingen forandringer her”. Hehe, ja han er litt sånn. 

Vi ser jo en forbedring, men ikke på langt nær like mye som vi har ønsket. Ny seng, ny badebukse, ny sykkel, nye uteklær….ja, akkurat det samme, ikke godtatt. Liker det dårlig gitt. Måtte kjøpe ny utedress nå, og det var bare å finne en likedan som han hadde i fjor. Samme farge og alt, ellers hadde jeg ikke fått den på han.

Men det er slik at JT forbinder ulike ting med faste rutiner. Når skolesekken står klar, ja da er det skole, ingen problem. Er badebagen klar, ja da er det svømming da. Han vet hva han skal gjøre da, og det er jo det han liker, at det ikke kommer noe nytt, noen overraskelser. Ikke enkelt det der.

Så ranselen til JT er den han fikk i 1.klasse. Jepp, i fire år har han hatt den. Jeg skulle gjerne ha byttet den ut, for ting blir jo slitt etterhvert. Men det får bare være. Han får bare ha den samme til den går i stykker. Kanskje han da forstår at den bare må byttes ut, ikke vet jeg. Ikke sikkert det går da heller, vet ikke hvor mange ganger jeg har sydd sammen ødelagte ting, bare for at han ikke skal bli lei seg. Klær og bamser, ikke nøye, vil ikke bytte ut noe 😉

Ha en fin lørdag 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg