JT vil reise

Hver dag, nå i det siste, har JT prøvd å bytte ut bildene på dagsplanen sin her hjemme. Han plukker så fint av bildene jeg har fikset til han, og henger de tilbake på plassen sin. Så prøver han å overtale meg til å henge opp bildene han ønsker 😉 Han begynner forsiktig med bildene sove og spise, for han får dagsplanen for neste dag på kveldene. Så kommer resten.

Peker på bildet av ferja og sier: “jaaaa”. Så fortsetter han med bil, hotell, fly, koffert, buss og til slutt strand. Hehe, litt morsomt at han vet hvordan rekkefølge vi bruker. Jeg må jo hver gang han begynner, si: “nei, dessverre gutten min”. Da gråter han, skikkelig høyt og sårt. Har jo bare så lyst å reise.

Det ender med at han løper på rommet, fortsatt i gråt. Det kan vare i over en time før det roer seg. Men vi kan jo ikke reise hver gang han har lyst. Det koster penger som dere vet, men slikt tenker jo ikke JT på. Den bekymringen har ikke han 😉

Så når jeg fikset ferje- og bilbilde på planen forrige uke, var han i ekstase. Ville selfølgelig ha på de andre bildene også, men jeg viste han at vi skulle til storebror og hjelpe han å flytte. Gikk greit, JT fikk reise hvert fall, det var godt nok denne gangen….trodde vi 🙂 

Vi kjørte nordover. Det gikk i ett, for vi måtte nå ferja hjem på kvelden. Men da vi kom til Mo i Rana på tilbake-turen, ville JT fortsette turen sørover. Pekte febrilsk mot E6 og sutret. Hadde ikke gitt opp likevel han. Målet var nok Værnes flyplass 😉

Vi har snakket om det, jeg og mannen min, om vi skulle ha tatt oss en tur til sydlige strøk nå før jul. Vi har jo også lyst. Men det blir nok ikke. Jula nærmer seg og pengene flakser ut av vinduet. Men kanskje vi tar oss en tur i vinterferien. Det blir lenge for JT å vente. Men slik er det bare 🙂

Er jo litt morsomt at gutten har fått en slik reiseglede. For han møter jo på mange ting som han ellers unngår med nebb og klør. Store folkemasser, køer og masse lyder. Men når vi skal på ferie, da er det ikke nøye. Smiler fra øre til øre, danser, synger og ler. Det liker vi ♡

JT studerer dette A4-arket, prøver å legge planer for en reise….luring

Ha en flott helg
 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg