Biler-filmen (Lynet Mcqueen)

Har ikke tallet på hvor mange ganger den har blitt sett i dette huset. Men sikkert flere hundre ganger. JT blir ikke lei av den heller, favoritt-bilen er Bill, eller Mater for de som liker best engelsk 😉 Nå kan han den så og si utenat. Han elsker musikken til filmen også. Jeg måtte til slutt bare laste ned en egen spotify-liste til gutten, for han spoler frem og tilbake for å høre på musikken. Når jeg setter på sangene, drømmer han seg bort. Helt bort, jeg tror han ser filmsnuttene i hodet når han hører sangene.

Han danser og smiler, også ser jeg at han av og til hermer etter “ansikts-uttrykkene” til bilene. Faktisk veldig morsomt å se på. Da er gutten lykkelig du. Da er det full konsentrasjon på sine egne tanker. Han trenger jo det, tid til å utforske egne tanker, uten at noen avbryter han hele tiden. Jeg har blitt flinkere å gi han denne tiden når det dukker opp. Før avbrøt jeg han ofte, bare fordi jeg trodde det var en type selvstimulering.

Vi andre som bor i huset begynner jo å bli ganske lei av denne berømte filmen. Det synes ikke JT noe om. Tror ikke han forstår at det går å bli lei, for han er jo denne filmen, filmen med stor F. Han vil så gjerne at vi skal sitte å være like entusiastisk som han, hver eneste gang 😉 Klarer dessverre ikke det jeg, til JT’s store frustrasjon 😉 

Jeg leste jo om denne jenta som danset og danset, hun hadde også autisme og kunne ikke kommunisere. Foreldrene forsto ikke hva hun egentlig danset, helt til en dag noen oppdaget at hun danset korrekt etter en kjent ballett. Disse barna er helt utrolige, har en husk som er helt fantastisk. De memoriserer alt de ser, utrolig.

Se denne, den gir meg gåsehud 🙂

Ha en flott dag

Her er en link til artikkelen:

http://www.dagbladet.no/2012/09/26/nyheter/dbtv/handicap/autisme/23589449/
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg