Pulsklokke

Det skal JT få, koste hva det koste vil. Grunnen er at jeg fikk informasjon på denne konferansen jeg var på. Det ble sagt at mange av disse barna med autisme, har fryktelig høy puls. Men de viser det ikke, ikke før den er på nesten makspuls. Det ble prat om denne angsten da, som de fleste med autisme har. Og at man kunne se bedre hvordan de hadde det ved å måle pulsen.

Det har altså vist seg at selv om det ser ut som disse med autisme er rolig, så har de en veldig høy puls. Så det vil jo si at de ikke er så rolige likevel. Det er jo ikke bra. Men med en pulsklokke klarer de rundt å lese hvordan kroppen har det. Så når det ser ut som de har det fint, er det så aldeles ikke sikkert. Dette må jeg finne ut av.

Det ble også nevnt at mange av autismebarna har store pupiller. Ja, tenkte jeg, det har JT. Har lurt på mange ganger om hvorfor de er så store. Fikk vite det, på grunn av angsten. Det er altså slik at pupillene er store på de som har angst, eller hvert fall på noen. Hmmm, akkurat ja. Ja da vet jeg det. Og godt er det. Nå kan jeg lese gutten min bedre.

Dette med pulsen var så interessant å høre på. De fortalte at under ett anfall, sinne eller angst, så var det makspuls på disse barna. Det er slitsomt. Det vet jeg, for når jeg trener, er jeg sjeldent på min makspuls. Det klarer jeg ikke, for det er så forferdelig tungt. Kroppen blir så fort utmattet. Så å være i denne kroppen, må være tungt også for JT.

Jeg får ikke sagt det nok ganger: jeg er så glad for jeg fikk med meg denne konferansen. Lærte så utrolig mye om psyken og alle plagene disse stakkars menneskene har. Også var “min egen lille gud” der;-) Han hadde ett foredrag han også. Det var koselig å treffe han igjen. For når jeg får prate med han, er alt så enkelt. Han forstår, både bekymringer og hvorfor jeg tenker slik jeg gjør. Da føler jeg meg ikke så alene.

Fotbad kan få ned pulsen, JT’s pupiller blir mindre ved denne aktiviteten 🙂

Ha en fin dag

#autismepuls

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg