Søke hjelpemidler

Dette er en viktig prosess. Det å søke og prøve ut hva som passer ditt unike barn. Vi har søkt før, ikke for så mye. Men vi har fått to sykler, en med motor og en uten. Ingen av de falt i smak gitt. Vet ikke hvorfor, men de blir ikke brukt så det er bare å sende tilbake og prøve noe annet. Jeg har lett for å synes at jeg ber om for mye, så jeg har ikke turt å søke på alt jeg tror er bra for JT.

Men nå skal jeg faktisk gjøre det. Har en lang liste på ting jeg tror vil falle i smak og fungere for gutten min. Jeg skal faktisk søke om å få en tandemsykkel. Det vil nok gjøre ting lettere både for han og oss. Komme oss ut på tur uten å måtte dra på denne store gutten, det hadde vært godt. JT er ikke så glad i å gå på veiene, han liker seg best i trær og oppå steiner. Men vi må jo gå på veien for å komme oss dit liksom.

Så er det dette sanserommet. Det er nå ferdig malt og klart for å fylles opp med litt speil, lyslenker og slikt. Ikke hele rommet selvfølgelig, men ett hjørne. Ett hjørne JT kan få utløp for autismen, der han kan få være seg selv, . Det er viktig for JT å få være den han er, og en del av han er jo autismen. Der kan han få være, uten at noen maser på han. Ett fristed, uten mas og kjas.

Så har jeg også tenkt å søke om vannseng. Det går jo på stimuli det også. Skulle ikke forundre meg om JT sover hele netter i en slik seng. Vann er tingen 🙂 Da hadde jeg blitt glad, for denne medisineringen over tid, er jeg ikke så glad i. Tenker at det er bedre å prøve enn slik seng, for hvis det fungerer trenger ikke JT å bli proppet full av medisiner.

Så skal jeg sjekke opp om hjelpemiddelsentralen har pulsklokke (skal fortelle om hvorfor i ett annet innlegg), telefon og om at vi kan få handikappbevis. Huff, det blir mye å spørre om. Men jeg får trøste meg selv med at det verste er at jeg får ett nei. De er jo der for å hjelpe alle som trenger hjelpemidler, så det er bare å prøve å søke, tenker jeg.

 

Ha en fin dag

#autismehjelpemidler

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg