Høstferie

Endelig var den her. Høstferien har jeg sett frem til. Det eneste dumme er at mannen min ikke har fri fra jobb. Hadde han hatt fritt, ja da hadde vi sikkert vært på ferie. Men nå ble det slik da. Jeg og JT prøver å finne på litt små-ting her hjemme. Vi klekker ut en plan og får den i bilder på dagsplanen. Vi skal ha litt baking og litt ute-tid denne uka.

Så kommer den andre sønnen min hjem, så det blir nok litt øvelses-kjøring også vil jeg tro. Og kortspill. Vi har bestemt oss for å pusse opp ett av soverommene, så det skal vi også begynne på. Da dattera mi flyttet ut, så laget jeg ett treningsrom der. Har vekter og noen apparater som jeg har kjøpt over år. Men i tillegg tenkte jeg å ha sanserom til JT der inne. Litt lys og speil som jeg skal søke om fra hjelpemiddelsentralen. Da kan han få stimulert sansene sine og jeg får trent litt mere.

Veggene på soverommet er røde, så de skal nå bli hvite. Tror det blir bedre for sanserommet. Har ikke helt bestemt meg for hva jeg skal bestille av hjelpemidler, men sitter og ser på det nå. Det finnes så ufattelig mye som hjelper til med å stimulere sansene. Spennende å planlegge ett slikt rom for JT. Tror det blir bra. Må sikkert dele det av slik at han har en del og jeg en annen del.

JT koser seg i feriene, for da trenger vi ikke å følge klokka. Det er nok det som er verst for han. Han bruker av og til så lang tid på å omstille seg, at klokken bare blir stress og mas for oss. Men i feriene kan vi slappe litt av, for vi trenger ikke å stå opp klokken syv. Da sover vi til vi våkner og tar det derfra. Det er godt for oss foreldre også 🙂

Kan hende vi tar oss en by-tur også, hvem vet… Det er så deilig og bare ta alt som det kommer. Nå har JT blitt frisk og mye lettere å ha rundt seg. Blir en helt annen stemning i huset da. Han finner selvfølgelig på noen sprell og må få litt kjeft, men heller det enn sykdom sier nå jeg 😉 Godt er det når latteren sitter løst.

Ha en fin dag

video:051016 1236

 

 

 

 

 

For å se videoen må dere sikkert åpne bloggen fra pc. Fikk ikke til fra mobilen 🙂
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg