JT gjør mye morsomt

Ja vi ler ofte av vår lille kompis. Han gjør ting som man bare ser på film, eller tegnefilm. I fjor sommer så var vi på ferie i Spania. Nesten hver kveld går vi en lang tur, er innom butikker og ser på alt som skjer. Vi kom til en butikk med litt forskjellige småting i. En stor butikk. Plutselig kom vi i en avdeling som kanskje passer voksne best, for å si det sånn. 

Ble jo litt ubekvem der jeg sto, med JT gående etter meg. Han sprang bort til en av hyllene, hadde låst blikket sitt mot noe, tok med seg en pupp. Ja en pupp faktisk. Den så helt ekte ut, myk å klemme på. Jeg sa han måtte legge den på plass, og prøvde å ta den fra han. Men da kom det rimelig fort og høyt: “NÆÆÆÆIIIII”. Ja så der sto vi da, med dette barnet som absolutt ville kjøpe seg en pupp 🙂 Denne SKULLE han ha.

Etter en stund ga jeg opp. Han fikk puppen. JT var kjempefornøyd, satte seg i rullestolen og studerte sin nye “leke”. Ja ja, tenkte jeg, fortsatt litt ubekvem med situasjonen. Alle vi møtte på, lo når de så hva han hadde, for han både kjente å smakte på den. Huff, jeg ba jo om det selv når vi kjøpte den, men litt flaut ja.

På turen hjem møtte vi på en haug med selgere på strandpromenaden. De er ganske masete synes jeg. Noen hadde ting med lys, andre ting som fløy. Like ved hotellet sto det en mann som solgte sprettballer. Slike med tråd i, så ballen kommer tilbake når du kaster den. Jeg så at han la merke til JT. Han kastet ballen like fremfor føttene på oss. Vi måtte faktisk stoppe, kom oss ikke forbi.

Litt små-irritert sier jeg: “men herregud da, la oss komme forbi”. Mannen ga seg ikke, kastet ballen enda mer. Men JT visste råd. Han tok frem den ny-innkjøpte puppen og kastet mot mannen. Det ble litt sånn at jeg tror JT tenkte: “kaster du mot meg, kaster jeg tilbake”:-) JT er sterk, så puppen hadde fart, for å si det sånn. Den sneiet hodet på selgeren. Det var mye folk der og alle begynte å le. Jeg håpet at ikke noen skulle se hva det var han kastet, men FORSENT. Det hadde de fått med seg gitt. Jeg sprang etter puppen, kostet sanda av og dro i full fart, rimelig rød i ansiktet 😉

Kjære JT, du finner på så mange sprell du. Du får oss ofte til å le. Det er godt. Du er god som gull vennen min ♡


 

Snapchat er morsomt 😉

Ha en fin dag

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg