Det tok meg flere år å bli kjent med mitt eget barn

Ja tenk det. Mange, lange år. Som regel føler man at når dette nurket kommer ut, så har vi allerede blitt kjent med det. Det kan ikke jeg skryte av. Det er så vanskelig å bli kjent med ett menneske som ikke gir så mye av seg selv, som ikke prater. Jeg forsto ikke, forsto absolutt ingenting. Hvorfor var denne lille gutten så sint? Så misfornøyd med livet? Hvordan kunne han ikke trives sammen med oss? Vi er jo ganske normale folk tror jeg, liker å tulle og tøyse. Seriøst, jeg er av den typen som kan på ferie ta meg en ekstra runde på stranda med bikini-trusa trekket godt opp under armene, bare for å få noen til å le. Dumme meg ut litt, det liker jeg godt 🙂

Men JT ville ikke trives med oss. Vet jo at vi var de han likte best, men han var ikke fornøyd. Sint og sur, dag inn og dag ut. Jeg følte meg mislykket, følte meg som en dårlig mor. Huff, det er en fryktelig følelse. Men jeg vet nå hva det var som var problemet. Den fornektelsen jeg var i, det var jo den som ødela for oss. For jeg visste ikke noen ting.

Men den hjelpen jeg fikk, av MIN EGEN LILLE GUD, som jeg så fint kaller han. Han har jo ett navn, men jeg kaller han det fordi for meg var han redningen. Den hjelpen var god du. Han fikk meg ut av fornektelsen, han fikk meg interessert i hva autisme er, det var han som åpnet øynene mine, det var han som gjorde at jeg ble kjent med gutten min, han fikk meg på rett spor, han fikk JT til å begynne å si ord og det første gang han møtte gutten. HELT FANTASTISK!

Han har vært her hjemme på besøk og vi har vært der han jobber, fått grundig opplæring. Det var nødvendig. Han så det samme som oss, en misfornøyd gutt. Han ble så bekymret at han har fulgt oss opp helt siden da. Håper han vet hvor mye han har gjort for JT og vår familie, han og “engelen” hans, (hans høyre hånd), de har virkelig fått oss til å knekke denne koden. De er ett forbaskede flott team de to, skulle ønske alle familier med autisme-diagnoser har fått møtt de. Dette har de to jobbet med i flere tiår, så det er dette de kan. Jeg er så glad for at jeg har denne Guden og hans flotte engel på mitt team. Takk til dere begge.

6 kommentarer
    1. Så godt å hør om denne engelen. En person som virkelig har hjulpet dere og forstått seg på prinsen må være helt fantastisk! Det må føles befriende at man kan få hjelp av noen. <3 Rett og slett herlig 😀

    2. Carina: skulle ønske alle ffikk møte han. Han kan så mye. Og ikke minst har han fått meg til å ikke bare beskytte JT, men kanskje være litt streng for å få i gjennom ting. Ikke enkelt når mamma-hjertet kommer i veien 🙂

    3. Hei og takk for at du skriver. Det burde vert flere Engler. Det tok meg og mange år å lære meg å forstå kva som måtte til for å nå frem og litt synd det må ta så lang tid av og til, men godt når dei Englene og lysen kommer. Takk og del gjerne mer. Varmer å lese:-)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg