Klør det i ræva, så klør jeg!!!!

Ja det er sånn det er. Det er noe med dette filteret, denne “folkeskikken”, som JT ikke snuser på engang. Dette byr jo på en god del negative ting, for å si det mildt.

Har han snørr i nesa, så tar han det bort, ikke så nøye om noen ser. Det plager han, så da tar han det bort, sånn rimelig med en gang. Det havner ofte på steder det ikke skal, for å si det sånn. Han bare MÅ, det er som en avhengighet. Di fleste er jo avhengig av noe. Sjokolade, røyk, brus osv., så det kan vel di fleste forstå at det er ikke bare å slutte. Man må liksom trappe ned gradvis, det er nok slik jeg må tenke for å stoppe det.

Men det er jo sånn for oss alle at det klør på plasser som er litt private. Vi er lært opp til å skjule slike ting, gå for oss selv for å fjerne det ubehagelige. Det gjør IKKE min lille kompis. Hvorfor? Jeg har ikke en anelse 🙂

Jeg stopper han rimelig fort med en høy, streng stemme. Jeg må jo det. Satt på ferja, som vi ofte gjør da vi bor uti havgapet. Der satt han å pillet seg i nesen. Ikke bare litt, hele fingeren var langt baki hjernen liksom. Det var mye folk der og han brukte goood tid på denne aktiviteten. Folk ser….flere oppdager det. Skjemte han oss ut: Bestått!! Da mora hoppet mot han med en finger i været og sa med HØY stemme: “Nei JT, det er ikke lov å pille nese, ÆSJ”, ble det da slik at de som ikke SÅ det, fikk det med seg: Bestått med glans. Litt små-flaut??? Jepp.

Det er jo slik at han begynner å bli en stor gutt, ni år. Da har man jo en del forventninger til han….det må være lov det. Men han skjønner det bare ikke. Jeg bruker mye tid på å prøve å se han med en gang det skjer, for det nytter ikke å si det to timer etterpå, da er det glemt. Han forstår ikke at det er så viktig. Det blir nesten det samme som når mann skal venne ett dyr til å ikke tisse inne, du må ta det der og da, ikke komme tre timer etter det har hendt. Da er det for sent. Kanskje en dårlig sammenligning, men jeg føler det litt sånn.

Men det som er så godt er at DET VIRKER, det å ta han med en gang. Jeg ser at han kanskje gjemmer seg litt mere nå, så vi er på rett vei…ENDELIG 🙂

Ha en fin dag der ute

 

4 kommentarer
    1. Tar mæ sjøl i å tenke når æ en gang traff JT på ferga med pappaen at det var noe spesielt med denne flotte gutten men hva..! Får mere å mere respekt for JT og familien rundt han..Stå på.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg