Hvordan vet han?

JT overrasker oss stadig vekk. Av og til får jeg en følelse av at han kan lese tankene mine. I går, mens han lekte på rommet sitt, gikk jeg inn på treningsrommet. Jeg lukket døra så ikke gutten skulle se meg hvis han kom inn i stua. Jeg fikk stå i fred og ro lenge, ble ferdig med å pakke medisiner og riktig mengde bleier. Gikk ut og lukket døra igjen. 

Jeg hadde tenkt å pakke i små intervaller siden gutten går frem og tilbake i huset hele dagene. Så jeg var fornøyd med at jeg fikk tatt det viktigste først, uten å bli oppdaget av JT. Så kom JT inn i stua. Gikk rett forbi meg, så på han at han hadde et mål. Inn på garderobe-rommet gikk han og hentet katte-buret. Adidas (den største katten) hoppet rett i buret. JT bærte det, med katten i, inn på rommet sitt. Jeg fulgte etter for å se hva planen hans var. Da oppdaget jeg det….

JT hadde pakket. Ikke bare i kofferten sin, men i to kofferter, en sekk og en pose i tillegg. Han hadde demontert leke-kjøkkenet sitt, det lå også i deler. Noe i posen og resten i sekken. Er det mulig???? Hvordan forklare dette? Jeg gjorde alt i smug, sa ingenting…så står gutten og pakker han også. Jeg blir av og til skremt av kompisen vår, dette er ikke første gangen dette skjer.

Litt koselig at han tenkte på pusen sin da. Ingen som skal bli hjemme alene i JT’s hus 😉 Gutten liker at flokken hans er samlet og det er jo kjempebra. Men jeg må nok skuffe han litt på turen sørover. Kattene skal på kennel og han får heller ikke ta med seg alt han har pakket. En koffert med ting er nok. Blir nok litt tårer over det, men noen regler må også han følge 🙂

Nå er gutten klar for ferie. Men hvordan vi skal klare å holde han i huset til fredag blir en annen sak. I fjor satt han i bilen en hel dag å ventet før han forsto at vi ikke skulle reise før i slutten av uka. Det ble en del tårer da også. Ikke enkelt når man har barn som ikke har forståelse på tid. Men vi får prøve å holde motet oppe. Han blir nok i ekstase på fredags morgen vil jeg tro.


Haha legg merke til at det er bare den eldste katten som MÅ være med. Favoritten til JT. Den minste er litt for vill enda for gutten vår 😉
 

Ha en fin dag

 

8 kommentarer
    1. Naaaaw så herlig ❤️ Ja dei skjønnar meir enn ka vi trur. Sonen min fann fram alle ingrediensane til pannekaker ein gong. Han kan ikkje lese. Alt stod lina opp på disken. Ganske greit å vite ka han ville ha 🙂

    2. oppoveriegettempo: har opplevd det jeg også. At han vet hva som skal være i baksten. Morsomt. Jeg tror at siden de mangler noen av de viktige sansene, så blir de andre sterkere. Av og til blir jeg litt skremt av gutten. For han vet mye mer enn det som blir sagt

    3. Anita Karin Jakobsen: ja Anita, jeg kan love deg at vi ler ofte av vår lille kompis. Han finner på alt mulig hver dag. Men godt er det. Ikke alle som er så heldige som oss som har en gutt som kan gjøre ting selv og har egne meninger. Setter pris på hver dag med den lille luringen 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg