Evalueringsdag i dag

Siden det tok fem timer første dagen fra medisinen ble tatt til JT sovnet, så fikk han den tidligere andre dagen. Han var trøtt og god på kvelden etter en dag med masse spenning 😉 Så klokken ni på onsdags kveld ga jeg han tabletten. Var like spent som dagen før på om han ville sovne. Vi satt litt på dataen og skrev litt og koste oss sammen. Superblid gutt.

Etter en og en halv time kom han med kaptein sabeltann-båten sin, ville bade…igjen. Jeg sa at han ikke fikk lov siden han hadde badet før på dagen og at det var altfor seint. Ingen protester, han bare snudde og gikk og la båten på plass. Hmmmm….unormalt. Er det noe som kan gjøre han sint, er det å ikke få bade. Men veldig rolig og avbalansert. Der slapp jeg én kamp, som jeg var sikker på jeg skulle få. Tenkte med meg selv at dette må være på grunn av den nye medisinen.

Timene gikk og JT viste ikke noe tegn til å ville sove. Det gikk fem timer denne gangen også. Litt før klokka to på natta, da sovnet han. Så om det var medisinen som gjorde det eller om han uansett ville ha sovnet da, vet jeg faktisk ikke. Det blir vanskelig å finne ut av. Men han sov til klokken seks neste morgen. Så da ble det ca fire timer denne natta. Hadde håpet på mer, men er ikke så mye å gjøre med den saken.

Men til gjengjeld sovnet han av på dagen. Visste ikke helt hvordan jeg skulle forholde meg til det, men han fikk være i fred en stund. Faktisk har vi før erfart at han er enklere å legge på kveldene om han tar seg en snar blund på dagtid. Men det skjer nesten ikke i hele tatt lengre, da må han være trøtt pga bading eller noe annet som tar mye energi. Jeg benyttet sjansen til å slappe av litt, siden jeg ikke hadde peiling på når han ville sove neste gang. Glad er jeg for det, for i natt har han ikke smakt søvn.

I dag er det evaluerings-tid med legen igjen. Kan gjette meg til at det blir avtalt økt dose. Det må jo finnes en måte å få gutten til å sove mere sammenhengende. Han sa at det antageligvis var for liten dose for JT, men at vi skulle starte forsiktig. Så det blir lagt en ny plan før helgen. Så får vi se om det blir bedre i påsken.

Ha en fin dag

4 kommentarer

Siste innlegg