Omsorgslønn

Jeg vet jeg får avslag, det er vanlig det. Til og med de foreldrene som har multihandikappete barn, får som regel bare innvilget noen få timer i uka. Hva skal da til for å få full omsorgslønn? Ja, jeg spør fordi jeg forstår ikke hvordan reglene er. Når noen som har barn som ikke klarer noe selv ikke får, hva skal til da? Hvorfor er det så vanskelig?

Jeg har prøvd å forklart i søknaden vår hvordan dagene er her. Jeg skrev at JT sov lite og at vi med hans tilstand blir mer isolert enn vanlige familier. Slik som å gå på butikken uten han, det går jo ikke. Han kan ikke være alene, det er bare slik det er. Så skal vi ett ærend, må noen passe på han. Og jeg skrev om ADL-treningen og om det store spriket mellom han og jevnaldrende.

Jeg håper at de som behandler søknaden, ser problematikken i helhet. At de ser på alle diagnosene hans, for det er ikke få. Ikke det at jeg tror det hjelper. Ja jeg er negativ til svaret jeg kommer til å få, men denne gangen skal jeg faktisk klage til det går til fylkesmannen. Det er prat om vår framtid som familie, hvordan vi skal best fungere sammen i mange år fremover.

Det er jo ikke slik at hvis jeg får omsorgslønn, at jeg skal sende han på skolen også bare sitte her hjemme. Jeg har lenge ønsket å trappe opp intensiteten på treningen vi driver på med. Også øke timeantallet i uken. For det ser jeg at jo mere vi øver, jo mere utvikling. Men så skal man ha overskudd til det. Og det har jeg ikke nå, kommer heller ikke til å få det slik som ting er nå. Så derfor er dette viktig for meg, viktig for JT.

Jeg har fått blod på tann når det gjelder denne en-til-en-treningen. Det er jo selfølgelig for at jeg ser at det fungerer veldig bra. Vi har en flyt nå som vi aldri har hatt før, og da er det bare å smi mens jernet er varmt. Det er ett par uker siden jeg sendte søknaden, det kommer sikkert til å ta tid å få det i gjennom. 

JT leker med å stable, her brukes alt til lek 🙂

Ha en flott dag

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg