Hvorfor er jeg assistenten til JT

Mange lurer på det. “Er det ikke nok å være mamma”, spør de fleste. Joda det er det, men det er grunner for at dette har blitt sånn. Nå har jeg bedd om det selv. Som folk på øya mi vet, så var det ett litt tungt år i fjor på skolen. Vi bor på en øy der det ikke flyter av vernepleiere og miljøterapeuter. Så det ble ett problem med å få tak i de rette folka på JT. 

Det ble søkt etter diverse utdannede mennesker, men det ble ikke så mange søkere som vi hadde håpet på. Det ble så vanskelig at jeg tok ut JT fra skolen i en periode før jul. Det syntes jeg ikke noe om da. Jeg var fortvilet, men det var også ledelsen på skolen. Ikke greit det der, men en vanskelig situasjon for alle parter rundt gutten.

Etter jul ble jeg permittert fra min gamle arbeidsplass pga. råstoffmangel, så da begynte jeg å jobbe litt for skolen. Det var lite folk og jeg ville hjelpe. Så da sa jeg meg villig til å være med JT så de nye assistentene kunne få god opplæring. Det fungerte bra og gutten var overlykkelig for å være tilbake på skolen.

Men jeg visste jo at permitteringen fra min faste arbeidsgiver ikke ville vare evig. Da den dagen kom at jeg måtte tilbake i jobb igjen der, måtte jeg ta en avgjørelse. Det var ikke nok folk på JT når jeg ikke var på skolen lenger. Så etter påsken ble jeg ansatt på JT i en fast stilling. JEG BA OM DET. Ja jeg gjorde det. For meg er det viktig at gutten min har det bra. Og det har han på skolen, om det er nok folk der da, selfølgelig. Har han gode dager på skolen, får jeg en glad og fornøyd gutt hjem. Da er dagene så mye lettere å takle.

Jeg forstår at mange synes dette er en dårlig løsning. Men vet dere hva? Jeg koser meg der. Sammen med JT. Vi har det godt der. Og fortvil ikke, det er andre planer for meg når ting er mere stabilt rundt gutten min. Da får jeg andre oppgaver. Men slik det er nå, så trives jeg så godt. Vi ser utvikling, vi ser en glad gutt og ikke minst: ting fungerer godt. Det er greit for meg, så jeg håper det kan være greit for dere også. Dessuten trenger jeg ikke å bekymre meg over disse lange sommerferiene til gutten, for det ble faktisk ett problem for oss før. Men det er det ikke nå, for nå har vi fri samtidig. Og det er godt å slippe å bekymre seg over 🙂

Snart åpnes svømmehallen igjen. Da får JT endelig svømmetimer igjen 🙂

Ha en flott dag

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg