Det hangler og går

Nå er det en stund siden jeg har skrevet noe her. Det har vært en skikkelig hard uke, så det har bare vært overskudd til det helt nødvendige. JT har slitt så med søvnen. En time her og to timer der. Det er lite som fungerer da, for oss alle sammen. Så vi har holdt oss hjemme denne uka. 

Vet som vanlig ikke hva som gjør at han sover så lite, men jeg har ikke mistanke om noen sykdom. Virker bare som kroppen hans er for urolig. Slik har vi jo hatt det før så vi vet jo at det går seg til etter noen døgn. Natt til i går sov han to timer. Han var så trøtt at han ikke ville noen ting. Men så oppdaget han at snøen var kommet, da ville han ut. Så vi dro ut en tur. Tenkte at da fikk jeg slite han ut litt. Virket ikke.

I natt sovnet han halv tre og var våken igjen før halv fem. Det er til å bli gal av. Det stopper jo opp av seg selv uten søvn. Man klarer ikke å fungere da. Kroppen stopper bare opp. Slik har det vært denne uka. Søvn-problemer er ikke noe å tulle med. 

JT som er så glad i å bake, vil ikke bake. Han som elsker å ta seg et bad, men det vil han heller ikke. Han vil rett og slett ingenting. Og jeg, mitt dumme nek, har lagd tre deiger som vi skulle prøve å kose oss med. For julekaker liker han så godt å bake. Vel…pepperkakedeigen og skrivefruensdeigen står enda i kjøleskapet. Den siste, mintkaramellene, måtte storebror hjelpe meg med her om dagen. Det blir vel til at resten av deigene går i søpla.

Men vi får vel advent og jul i huset etter hvert. Må bare få sove litt først. Hadde planlagt å dra til byen i morgen å handle ferdig julegavene, men slik det er nå er det ikke vits i å planlegge noen ting. Helsikens søvnproblemer….

#autismesøvnproblemer #barneautisme #autismemelatonin

4 kommentarer
    1. Hei Anita!
      Jeg må bare ta av meg hatten (selv om jeg aldri bruker det) for at du holder ut og gjør det du kan for din sønn. Som god venn av din mamma, har jeg interesse av å se hvordan det er med alle i slekta. At dette er en utfordring uten like, er helt sikkert, men det ligger nok i genene denne utholdenheten for det som er vanskelig. Jeg synes du skal være stolt av det du klarer selv om dette virkelig tærer på kreftene. Jeg følger gjerne med framover hvordan det går og de små fremskrittene må være en gave.
      Nå er det snart jul og jeg ønsker deg og dine lykke til og en god førejul.
      Hilsen en fra Bellingmo- Arne

    2. Arne Aaeng: så koselig Arne 🙂
      Takk for fine ord. Noen dager er tunge, men heldigvis er de fleste dagene fine. Vi lærer mye i denne prosessen, hvertfall å være tålmodig. Men jeg liker å skryte på meg at den har jeg arvet fra mor Inga <3

    3. Ja, det er mange av oss som husker hennes raushet og omsorg for alle. Jeg var heldig som fikk besøkt henne på Lovund før hun forlot oss <3

    4. Arne Aaeng: ja hun var god som gull og er med meg i tankene hver dag. Gode, snille mor. Mange morsomme minner av henne og JT. Hun var så lykkelig når vi etter en mnd på Rikshospitalet endelig kom hjem. Gutten var ny-født og ny-operert i hoftene og vi måtte være forsiktig med hoftene til han var tre mnd. Men mor var så glad for å få se han så hun klarte ikke å ikke riste i føtterne hans for å fortelle han hvor fin han var. Ble jo så morsomt at vi lo alle mann 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg