Bare fordeler med kjente folk

JT kan være en hard nøtt å knekke for de fleste. Det er mye som skal klaffe hvis han skal åpne seg og vise seg slik som vi nærmeste ser han. Kjemi er kjempeviktig. Hvis ikke kjemien stemmer blir det tungt å jobbe med han. Da finner han på alt mulig for å slippe unna, som å vise de mindre attraktive sidene sine.

Etter sommeren fikk vi en ny ansatt og vi var spente på hvordan JT skulle reagere. Men siden det var noen JT kjente til fra før, gikk det over all forventning. Det tok ikke lang tid før den nye kollegaen min fikk kontakt med JT. Ofte er han og stryker henne på armen for å være snill og vise henne at hun er tatt inn i varmen 🙂

På fredag begynte det en til i “team JT”. Dattera mi har fått en kontrakt frem til jul for at jeg ikke skal være så mye alene med JT. Fredag var vi i bassenget. Det gikk kjempefint. JT reagerte med å rope navnet til storesøstra si når jeg fortalte at hun skulle være med. Han virket veldig fornøyd.

I går var vi i bassenget igjen. Dattera mi var med. Etterpå skulle jeg i et møte så jeg bare sa fort at de kunne være på rommet og la JT spise maten sin. Da jeg kom tilbake satt de og jobbet. JT oversatte alle bildene til engelsk etter instruks fra henne. Ikke verst at han hørte etter, var jo bare andre dagen hennes på jobb med JT. Og det er stor forskjell på å bare være storesøster for så og skal jobbe med gutten. Men hun tok det på strak arm 🙂

Så dette lover godt. Det å ha to ansatte som har god kjemi på gutten er bare herlig. Da kan jeg faktisk trekke meg litt unna når jeg har ting jeg må ordne. For det er mange telefoner, møter, planlegging og undervisningsmateriell som skal lages og gjennomføres hver uke. Og det er godt for meg å få tid til å gjøre det mens gutten kan ha det fint og jobber godt med andre imens. Da får jeg og JT en liten pause fra hverandre, noe som bare er sunt for oss 😉

JT leker med det han liker best: vann og biler 😉

Ha en fin dag

#autismekjemi #autismeutvikling #autismenonverbal 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg