Flere ansatte i teamet

Da har vi heldigvis fått en person til i teamet rundt JT. Det gledes, nå har vi en person som er sammen med meg de dagene jeg egentlig er alene med gutten. Det er bare en midlertidig løsning frem til jul, men det hjelper veldig på. Da blir det tid til litt pauser og det trenger alle i løpet av en arbeidsdag.

Jeg har sendt inn en søknad til kommunen om BPA til gutten vår. Vi sliter med å få folk i de stillingene som er utlyst. En BPA trenger ikke noe utdanning, så jeg tror det blir enklere å få søkere på det. Dette skal bli avgjort i slutten av november. Er veldig spent på om de ser samme behov som det jeg gjør. Vi trenger noen som er stabil over år, ikke den evige utbyttingen hele tiden. Utbyttingen gjør slik at JT blir utrygg og vanskeligere å ha med å gjøre.

Kjenner at jeg blir roligere av å ha fått dette på stell nå i en periode. Da blir det lettere å legge planer. Bare den tilvenningen JT skal ha på sykehus, optiker og hurtigbåten ser jeg lysere på. For bare å få gutten på hurtigbåten kan være såpass stressende for han at jeg helst ikke vil være alene med det.

Så nå må vi legge en ny plan frem til jul. Den blir å inneholde litt mere enn jeg hadde tenkt og det er bra. Personen som skal starte nå på fredag kjenner gutten og det er bestandig en fordel. Da slipper jeg å ha denne intense opplæringen som tar en del energi fra meg. Dette blir bra 🙂

JT har laget krydderkake i dag på skolen. Greit med oppskrift med bilder 🙂

Ha en fin dag

#autismeADL #autismenonverbal

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg