Organiseringen er halve jobben

Det går mye tid på å få alt i system. Alle bildene skal skrives ut, klippes, lamineres, klippes på nytt også må man få et system på det. Må være oversiktelig og lett å hente frem. Det er så mange bilder i omløp at det fort kan bli rot uten å organisere det.

I dag har jeg brukt mye tid på akkurat det. Akkurat nå er det de bildene vi bruker til JT når vi jobber med uttalelse av bokstaver og ord. Det er bilder jeg klipper til på en spesiell måte for å få han først til å si bokstav for bokstav, for så at han skal uttale hele ordet etterpå. 

Jeg har fått mestparten i permer som jeg har katagorisert med skilleark. Ganske greit å ta en slik dag der jeg får tid til litt planlegging. Resten av uka går på jobbing direkte på JT. Så er det møte med nav torsdag også skal JT i narkose fredag. Denne uka blir å gå fort tror jeg.

I morgen har vi planlagt å dra i svømmehallen på skolen. Jeg tar med med den andre sønnen min som ekstrahjelp siden kollegaen min bare har jobb med JT torsdag og fredag denne uka. Må jo bare prøve å få puslebitene til å gå opp. Vi er for lite ansatte enda så min voksne sønn hjelper mye til. Han er så flink med JT at det er fine dager når han er sammen med oss.

Blir nok fint å få hoppe i bassenget i morgen. Nå har det vært stengt siden påske så dette har nok alle barna på øya ventet lenge på og gledet seg til. JT har faste rutiner når vi har bassenget for oss selv så det blir gøy å se om han husker de når vi kommer dit igjen. Det er jeg nesten sikker på for den hukommelsen hans er nesten litt skummel 😉

Ha en fin dag

#autismelæresegåsnakke #autismelæring

2 kommentarer
    1. Kjempebra! Har ein drøss med permar her også. Det er mykje arbeid, så eg veit kor masse energi og tid det tek 👍

    2. Oppoveriegettempo: ja det har du nok. Vi begynte med veldig store bilder og har nå små. Er kanskje noen som har bruk for de store en gang så her er det lagringsplass for noen tusen bilder 😉 Ja det er mye jobb, det er sikkert

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg